Koko kesän pyöräilytapahtuma

Kakskertaseura järjestää kuluvana kesänä toukokuusta lokakuuhun kestävän pyöräilytapahtuman, jonka tarkoituksena on aktivoida saarelaisten liikuntaharrastusta, kiinnittää kaikkien turkulaisten huomiota saarten tarjoamiin liikunta- ja virkistysmahdollisuuksiin, sekä edistää pyöräteiden rakentamista Vapparintien ja Samppaantien varteen.

Tarkoituksena on pyöräillä Kakskerranjärven ympäri kesän aikana mahdollisimman monta kertaa. Harjattulan kohdalla pyörätien varrella on postilaatikossa kirja, johon pyöräilijä voi kirjoittaa nimensä joka lenkillä. Lisäksi Ekvallassa sillan tuntumassa sekä Brinkhallin- ja Vapparintien risteyksessä on tapahtumaan liittyvät opaskartat. Kuten tunnettua, Vapparintien varrella ei vielä ole pyörätietä, joten turvallisuussyistä emme suosittele sitä reittiä ainakaan perheen pienimmille, vaan lenkin voi ajaa myös molempiin suuntiin Brinkhallintiellä. Tulostettava ja luettava opaskartta.

Reitin varrella on kaksi yleistä uimarantaa: Ekvallassa ja Brinkhallissa järven rannassa, sekä kolme kahvilaa: Brinhallin kartanossa, Vanha talli Harjattulassa sekä Satavan kyläkaupassa.

Höyttisten suntin rannalla on levähdyspaikka, jossa on pöytiä ja penkkejä.

Kauden päätteeksi kaikkien osallistujien kesken arvotaan polkupyörä, sekä muita pyöräilyyn liittyviä palkintoja. Arpalippuna toimii nimi kirjassa, joten mitä useamman kerran järven kiertää, sen paremmat mahdollisuudet on voittaa.

Ahkerimpien pyöräilijöiden sekä arvonnassa voittaneiden nimet julkaistaan seuran verkkosivuilla lokakuun lopulla.

Esikuvamme tapahtumalle on Tuusulan latu ja pyörä ry:n jo kymmenenä kesänä järjestämä Tuusulanjärven ympäripyöräily. Suorituksia kertyi siellä viime kesänä yli 38000, ja ahkerin pyöräilijä kiersi järven 855 kertaa.