Kakskertaseuran uusi kunniajäsen

Kakskertaseura on kutsunut uudeksi kunniajäsenekseen seuran pitkäaikaisen toimijan Anja Narjuksen. Hänelle luovutettiin kunniajäsenen kunniakirja tämän vuoden vuosikokouksessa.

Toiminta ja tehtävät seurassa:

Anja Narjus on toiminut Kakskertaseurassa aina vuodesta 1968 alkaen tosin silloin vielä Kakskerran huvilanomistajain yhdistyksen jäsenenä puolisonsa, Kakskertaseuran kunniapuheenjohtajan kanssa. Ensimmäisiä kirjattuja tehtäviä on Anja Narjuksesta vuodelta 1974 virkistys- ja ulkoilutyöryhmässä. Myöhemmin työryhmä muuttui kulttuuri- ja harrastetyöryhmäksi ja edelleen kulttuuri- ja toimintatyöryhmäksi. Anja Narjus on toiminut myös seuran puhvettityöryhmässä järjestämässä erinomaisia tarjoiluja seuran tilaisuuksissa.

Erityisesti on mainittava Anja Narjuksen merkittävä rooli seuran pitkäaikaisen puheenjohtajan Raimo Narjuksen työn avustajana ja tukijana Hän on osallistunut erilaisiin tilaisuuksiin miehensä rinnalla ja ottanut kantaa asioihin eli vaikuttanut. Anja Narjuksen käden jälki on kautta vuosien toiminnassa näkyvissä. Niistä näkyvä osoitus on Satavan sillan lähellä oleva tervetulokyltti " Kakskerta saaret salmien sylissä", joka on Anja Narjuksen ideoima 2X-lehden julistaman kilpailun tekstivoittaja. Eräänä osoituksena on Anja Narjuksen ideoima ja ylläpitämä kahvila Vapparintien varrella olevassa Rakuunantorpassa. Se toimi useita vuosia 1990-luvulla.

Anja Narjukselle on myönnetty Kotiseutuliiton viiri 1995 sekä Kakskertaa kiertämässä-kirja.