Kakskertapäivillä ojennettiin Vuoden Kakskertalainen 2012 kunniakirja Kakskerran Nuorisoseuran kantavalle voimahenkilölle HELENA LINDSTRÖMILLE.

VUODEN KAKSKERTALAINEN 2012

HELENA LINDSTRÖM

Tullut Kakskertaan:

Vuonna 1969 Lindströmit aloittivat Jarl Lindströmin kotitalon laajentamisen ja muuttivat asumaan Satavaan 1970

Toiminta Kakskerrassa:

Vuodesta 1979 alkaen Helena Lindström on toiminut harrastajateatterin ohjaajana, näyttelijänä ja käsikirjoittajana ja järjestäjänä. Helena Lindström on ollut vuosia teatteria ylläpitävä voima.

Hän on ollut joka vuosi mukana tuottamassa uutta kesänäytelmää.

Helena on Kakskerran Nuorisoseuran harrastajateatterin perustajajäsen.

Helena on innostanut vuodesta toiseen harrastajat esiintymään harrastajateatterissa.

Kirjailija

Helena Lindströmin harrastuksiin ja taitoihin kuuluu myös kirjoittaminen. Tämän vuoden näytelmän käsikirjoituksen lisäksi hän on kirjoittanut yhdessä satavalaisen Ritva Aholan kanssa romaanin Kuolema Korkholmassa ja elämä. Nyt juuri Kakskertapäivien kynnyksellä ilmestyy jatko-osa, joka on myynnissä tämän vuoden Kakskertapäivillä. Helenan kirjoittamishalu lähti oikeastaan liikkeelle Ritva Aholan kirjoittaessa kirjaa Tuhat juttua Kakskerrasta. Hän luki juttuja, korjaili niitä ja kirjoitti itsekin niitä.

Helena Lindström harrastaa myös muuta:

Helena on intohimoinen kodin kasvimaan hoitaja.

Hänen harrastuksiinsa kuuluu leipominen.

Hän kutoo myös mattoja.

Helenan arvonimi on myös kiitos koko Kakskerran Nuorisoseuran harrastajateatterille.

VUODEN KAKSKERTALAINEN 2012

Teksti: Markku Jokinen