Kakskerran pyöräilytapahtuma

Kakskertaseuran kuluneena kesänä järjestämä pyöräilytempaus onnistui yli odotusten. Tarkoituksenahan oli pyöräillä Kakskerran järven ympäri mahdollisimman monta kertaa, ja suorituksia kertyi yli 1400!

Ahkerin pyöräilijä oli Asko Brunnsberg, joka kiersi järven 109 kertaa.

Seuraavassa muut kärkipään kuntoilijat:

2. Marjatta Salminen 62 kierrosta

3. Tiina Kärri 59

4. Tuula Oivanen 43

5. Juha Honka 42

6. Tuija Kämäräinen 37

6. Heikki Muurinen 37

Kaikkien osallistujien kesken arvottiin pyöräliike Kevytpyörän lahjoittama polkupyörä, ja jonka voitti Onerva Manner.

Tempauksen tarkoituksena oli paitsi aktivoida kakskertalaisten liikuntaharrastusta, myös edistää pyöräteiden rakentamista Vapparintien ja Samppaantien varteen. Vuodenvaihteen jälkeen onkin tarkoitus jälleen kerran vakuutella kaupungin päättäjille, että pyörätiet ovat tarpeen. Kesän tempauksen tulosten avulla meidän helppo osoittaa, että pyöräilyintoa Kakskerrasta löytyy. Kuinka paljon suorituksia olisikaan kertynyt, jos olosuhteet olisivat turvallisia.

Asumis- ja ympäristötoimikunta