Hallituksen kuulumisia, 16.8.2013

Hallituksen syysistuntokausi alkoi viime keskiviikkona 14.8.. Ilahduttavana asiana voitiin heti aluksi todeta Kakskerta-Satavan kaupunginosan saamasta kunniasta tulla valituksi vuoden kaupunginosaksi.

Kokouksessa käytiin läpi osavuosikatsauksen merkeissä mennyt kevät ja kesä tapahtumineen vertaamalla niitä asetettuihin suunnitelmiin ja tavoitteisiin. Omasta mielestään hallitus on edennyt hyvin siinä, mitä on luvannutkin tehdä tai mitä vuosikokous edellytti. Vuotta on vielä jäljellä ja paljon ehditään vielä tehdäkin.

Viranomaisiin on pidetty yhteyttä kaava- ja kouluasioissa, yhteistyöhön muiden yhteisöjen kanssa on osallistuttu, suunnitellut tapahtumat on viety onnistuneesti läpi, lehti on toimitettu, tiedottamista netissä on lisätty ja kotisivuja on ajantasaistettu. Paljon muutakin on tehty ja toimikunnat työskentelevät edelleen aktiivisesti. Elokuussa on vielä pari tapahtumaa, joissa päätettiin olla mukana, kaupunginosien välinen köydenvetokilpailu ja elotulet. Meneillään on vielä muutama hanke; ehdotus kaupunginosan nimikkokasveiksi ja ympäristökilpailu sekä saarten vanhan rakennuskannan inventointi. Toimintasuunnitelmia päivitetään tämän kuun lopulla pidettävässä toimikuntien yhteistapaamisessa ja sen tuloksista kerrotaan myöhemmin.

Seuran talous on kunnossa, vuosikokouksessa esitettyjä menokarsintoja on saatu aikaan toimintaa supistamatta ja tulokertymä on ennakoitua reippaasti suurempi, kiitos onnistuneen ilmoitushankinnan. Uusia myyntiaktiviteetteja kuitenkin haettiin.

Kaupunki on jälleen kerran panemassa Kakskertataloa myyntiin. Kun meillä ei vielä ole uutta koulu-/monitoimitaloa, jossa saarten yhdistykset voisivat kokoontua, on talon myynnillä vaikutusta myös yhdistysten toimintamahdollisuuksiin. Hallitus seuraa tilannetta ja puuttuu siihen tarvittaessa.