Hallituksen kuulumisia, 12.9.2013

Hallitus kokoontui vuoden Kakskertalaiseksi valitun Paula Palmrothin luona. Tilaisuus oli samalla pienimuotoinen karonkka valinnan juhlistamiseksi. Todella onnistunut ja mukava tilaisuus! Itse kokousasioitakin toki käsiteltiin.

Päätettiin esittää Turkuseuran ympäristökilpailuun kaksi ehdotusta; 1) rakennettua ympäristöä edustamaan Nikkilän tuulimyllyä Satavassa ja 2) luonnon ympäristö ja puistot –kohteeksi Kakskerran Nunnavuorta ja sen hiidenkiuasta. Tavoitteenahan oli löytää Kakskertaseuran toimialueelta (Satava-Kakskerta kaikkine lähisaarineen) hienoja kohteita, vetonauloja, jotka kelpaisivat koko kaupungin kohokohdiksi joko sellaisenaan taikka kehittämällä. Ja nämähän ovat sellaisia!

Oli toinenkin kilpailu; haettiin kaupunginosalle ominainen puu, pensas ja/tai perenna. Meiltä löytyi ehdokas kuhunkin sarjaan. Puuksi päätettiin valita tervaleppä, pensaaksi puistoalppiruusu ja perennaksi ruskolilja.

Kummankin kisan valmistelun hoiti seuran pihakilpailutoimikunta eli alueraati Juhani Mannerin johdolla. Hankkeiden perusteluihin palataan myöhemmin.

Loppukauden tapahtumat käytiin läpi Piia Kramsun johtaman kulttuuri- ja toimintatyöryhmän esityksen pohjalta. Ehdotus hyväksyttiin ja se lähetetään jäsenille ensi tilassa jäsenkirjeen muodossa. Lisäksi päätettiin olla mukana Kakskerran Hirvilammen järjestämässä joulupöytätilaisuudessa. Hirvilampi lähettää siitä erillisen esitteen myöhemmin.

Muina asioina käytiin läpi kaavoitustilannetta ja merkittiin tiedoksi viimeisimmät tapaamiset ja tapahtumat. Lisäksi päätettiin varautua Kakskertatalon mahdolliseen myyntiin ja lopuksi Raimo Västinsalo esitteli vaihtoehtoja Kakskertaseuran nimissä myytäviksi tuotteiksi, sekä entisiä hyväksi koettuja että uusia ehdotuksia myyntiartikkeleiksi. Näitä työstetään vielä lähemmin.

jik