Hallituksen kuulumisia, 22.10.2013

On se aika vuodesta, jolloin aloitetaan seuraavan kauden suunnittelu. Kootaan menneistä tapahtumista toimintakertomus ja tilinpäätös sekä laaditaan tulevaa kautta varten toimintasuunnitelma ja talousarvio. Näistä keskusteltiin ja työ aloitettiin.

Lehden valmistelu on myös käynnissä, valmista pitäisi olla siten, että jakelu saadaan marraskuun viimeiselle viikolle. Kirjoittajia on löytynyt, tekstiä on jo valmiina ja ilmoitushankinta on käynnissä.

Uusia jäseniä liittyi seuraan viisi, mukana kannatusjäsenenä kaikille tuttu Satavan Kyläkauppa, yksi harvoista palveluntarjoajista saarillamme.

Bussiaikataulut ovat aiheuttaneet kritiikkiä. Asiaan päätettiin puuttua ja vaikuttaa aktiivisesti seuraavan kierroksen ajoituksiin ja reittivalintoihin. Tätä varten kootaan asukkaiden mielipiteitä ja tarpeita, erityisesti lapsiperheiden koulukyyditykset pitää saada järkevästi hoidettua.

Kakskertatalon myyntiaikeet ovat taas esillä. Kaupunki on rahapulassaan aktivoitunut asiassa. Olemme käyneet kaupungin kiinteistöjohdon luona neuvottelemassa siitä ja kertomassa omat tavoitteemme ja tarpeemme. Talo on tärkeä kokoontumispaikka ja kiinnekohta saarten yhdistyksille.

Kakskertaseuran toiminnassa ja kehittämisessä on meneillään hankkeita, joihin on mahdollista saada myös ulkoista rahoitusta. Näitä kanavia on kartoitettu ja anomuksia on tarkoitus tehdä vielä lokakuun aikana.