Hallituksen kuulumisia, 15.11.2013

Jäsenmäärässä tapahtui muutoksia, yksi poistui, kahdeksan tuli tilalle. Kehitys on ollut kovasti myönteinen.

Kakskertaseura on lähtenyt ulkoisen rahoituksen tielle. Kotiseututyöhön on haettavissa eri lähteistä tukirahoitusta. Pää avattiin hakemalla historiatoimikunnan valokuvausprojektiin kulurahoitusta museovirastolta. Muitakin rahoituslähteitä on ryhdytty kartoittamaan.

Kakskertaseura sijoittui kolmanneksi vuoden 2012 kaupunginosaseurojen toimintakilpailussa, kunniakirja luovutettiin kaupunginosaseurojen syystapaamisessa 8.11.

Kakskerran VPK pyrkii parantamaan hälytysvalmiuttaan siirtymällä palokuntien yhteisen hälytysvalmiusohjelmiston käyttäjäksi. Ohjelmiston hankintaan päätettiin osoittaa 200 €:n avustus.

Ilmoitusluonteisina asioina todettiin 2x-lehden joulunumeron valmistelun olevan loppusuoralla ja aikataulussa. Toimintakertomuksen 2013 tietojen kerääminen ja vuoden 2014 toimintasuunnitelman kokoaminen ovat myös meneillään. Hallitusta informoitiin myös työvaliokunnan tapaamisesta kaavoittajan kanssa ja Kakskertatalon myyntiä koskevan hankkeen tilanteesta – kummastakin jatketaan neuvotteluja ja hankitaan lisäselvityksiä. Kaavoituksesta sovittiin järjestettäväksi yleinen asukkaiden kuulemistilaisuus.

Kakskerran koulu on purettu. Uuden koulun rakentamista selvitellään sekä virkamiesten kanssa että hankkimalla itse tietoa vastaavien hankkeiden kustannuslaskelmista ja toteuttamisesta.

Asumis- ja ympäristötoimikunta selvittää Satava-Kakskerran alueella olevia tai sellaisiksi sopivia ulkoilureittejä. Sen jälkeen katsotaan mitä, miten ja missä näitä tietoja voidaan julkistaa esimerkiksi alueen reittikartastona.