Itsenäisyyspäivä, 6.12.2013

Suomi täytti 96 vuotta, itsenäisenä. Valtion johto juhli Tampereella, Kakskertaseura Hennalan seurakuntakodissa. Martinseurakunta tarjosi kakkukahvit, Kakskertaseura hoiti tarjoilut.

Juhlallisuudet alkoivat kuitenkin jo Kakskerran kirkolla. Itsenäisyyspäivän jumalanpalvelukseen osallistui n. 60 henkilöä. Partiolaisilla oli perinteinen juhlava osuus seremoniassa. Aluksi he toivat alttarille Suomen lipun.

Koskettavan saarnan ja Heikki Muurisen lukemien raamatun jakeiden jälkeen nuorimmat partiolaiset muodostivat kynttiläkulkueen, jota seuraamalla siirryttiin sankarihaudoille. Kullekin 17 kakskertalaisen sodassa menehtyneen sankarin haudalle asetettiin kynttilä, minkä jälkeen Kakskertaseura ja seurakunta laskivat omat kukkalaitteensa sankarimuistomerkille. Aiheeseen sopivan virren jälkeen siirryttiin kirkkokahveille Hennalaan.