Hallituksen kuulumisia, 12.01.2014

Vuoden vaihde meni, mutta talvi ei tullut vieläkään. Kakskertaseuran toiminta kuitenkin jatkuu ja etenee tutuilla raiteillaan. Hallitus aloitti toimintansa pitämällä vuoden ensimmäisen kokouksensa 8.1.. Koska tulossa on seuran vuosikokous, oli hallituksen asialistakin siihen painottuva. Sääntömääräiset asiat piti valmistella vuosikokouksen käsittelyä varten.

Hallituksessa käytiin läpi ja hyväksyttiin kertomus viime vuoden toiminnasta ja tilinpidosta. Hienoa, että käyttämämme tilitoimisto pystyi vain muutaman käytössä olleen arkipäivän aikana saamaan tilinpäätöksen valmiiksi hallituksen kokoukseen mennessä, jopa niin, että laskelmiin päästiin tutustumaan jo paria päivää ennen kokousta.Samaa joustavuutta löytyi myös tilintarkastajiltamme. Hallituksen kokousta seuranneena aamuna asiat käsiteltiin heidän kanssaan ja tarkastus pääsi alkamaan.

Menneen lisäksi piti suunnitella myös tulevan vuoden toiminta ja laatia siihen perustuva talousarvio. Vuosikokouksessa käsiteltävät asiat saatiin hyväksytyiksi ja esittelykuntoon. Kutsun kokoukseen pitää lähteä jo kuun puoliväliin mennessä ja tarkoituksena on postittaa jäsenille kutsu kaikkine liitteineen.

Hallitus otti käsiteltäväksi myös Kakskertataloa koskevan kysymyksen. Kaupunki on valmistelemassa omistamiensa, sille tarpeettomien kiinteistöjen myyntiä, lähtökohtana myydä ne nykyisille vuokralaisilleen. Kakskertaseuran tavoitteena ei ole ryhtyä kiinteistön omistajaksi, mutta kaikkeen pitää varautua. Tärkeää on varmistaa seuralle ja muille saarten yhteisöille tukikohta, kokoontumis- ja harrastuspaikka. Tätä varten hallitus pyytää vuosikokoukselta valtuuksia osallistua Kakskertatalon omistusta ja hallintaa koskevan sopimusasian valmisteluun. Minkälaiseen ratkaisuun sitten aikanaan päädytäänkin, lopullisen päätöksen Kakskertaseuran puolesta tekee seuran yleinen kokous.