Vuosikokoustiedote, 31.1.2014

Kakskertaseuran vuosikokous pidettiin 29.1.2014, pitkästä aikaa omassa kotipesässä, Kakskertatalolla. Sääntömääräisten asioiden lisäksi asialistalla oli hallitukselle annettava valtuus Kakskertatalon tulevaisuutta koskevassa asiassa. Kaikista asioista oli selvitys vuosikokouskutsuna jaetussa vihkosessa.

Kokouksessa puhetta johti seuran kunniapuheenjohtaja Markku Monnonen, asioita muistiin kirjasi seuran sihteeri Jarkko Koskinen. Päättäjiä paikalla oli yhteensä 21 jäsentä. Kaikki päätökset tehtiin hyvässä yhteisymmärryksessä, yksimielisesti.

PÄÄTÖKSIÄ

Seuran puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja vuonna 2014

Kakskertaseuran puheenjohtajana jatkaa Markku Kalliomäki ja varapuheenjohtajana Seppo Muurinen. Seuran sääntöjen mukaan valitut toimivat samalla hallituksen puheenjohtajana ja varapuheenjohtajana.

Hallituksen jäsenet

Vuosikokous myönsi Essi Hautalalle hänen pyytämänsä eron hallituksen jäsenyydestä hänen paikkakunnalta pois muuttonsa vuoksi.

Hallituksen jäsenistä puolet (4) on kerrallaan erovuorossa. Nyt erovuorossa olleiden paikoille kaksivuotiseksi toimikaudeksi 2014-2015 valittiin Jarkko Koskinen, Kati Lehtonen (uusi), Liisa Nummela ja Raimo Västinsalo. Lisäksi Essi Hautalan avoimeksi jääneen hallituskauden jälkimmäiseksi vuodeksi 2014 valittiin Tamara Holmberg (uusi).

Hallituksen muina jäseninä, jotka nyt eivät olleet erovuorossa, jatkavat Piia Kramsu, Minna Saukkonen ja Heikki Uusi-Jaakkola.

Tilin-/toiminnantarkastajat vuonna 2014

Seuran tilien ja toiminnan tarkastajiksi valittiin edelleen KHT Kalle Laaksonen ja talousneuvos Heikki K. Tuominen. Heidän varamiehekseen valittiin Raimo Lehtinen.

Muita päätöksiä:

Tilinpäätös

Seuran tilinpäätös ja kertomus menneen vuoden toiminnasta hyväksyttiin ja vastuuvapaus tilivelvollisille myönnettiin.

Toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2014

Hallituksen esitykset hyväksyttiin yksimielisesti. Talousarvio perustuu jäsenmaksuihin, jotka säilyivät muuttumattomina edellisen vuoden tasolla.

Kakskertatalon tilinpäätös, toimintasuunnitelma ja talousarvio

Kakskertaseuran ja Partiolippukunta Kakskerran Kaksoispisteen yhteisesti hallitseman Kakskertatalon vuosikokousasiat käsitellään näiden yhteistyösopimuksen mukaisesti kummankin organisaation vuosikokouksessa. Kakskertaseuran vuosikokous hyväksyi omalta osaltaan vuoden 2013 tilinpäätöksen sekä vuoden 2014 toimintasuunnitelman ja talousarvion. Tilivelvollisena toimivalle talotoimikunnalle myönnettiin vastuuvapaus tarkastetulta tilikaudelta.

Kakskertataloa koskeva neuvotteluvaltuus

Vuosikokous antoi seuran hallitukselle valtuuden osallistua Kakskertatalon omistusta ja hallintaa koskevan asian valmisteluun. Kaikki suunnitelmat ja ehdotukset tuodaan aikanaan seuran vuosikokouksen päätettäväksi.

Ennen kokousta, ja tietenkin myös sen jälkeen, juotiin kupilliset hyvien leivonnaisten kera. Toimintatyöryhmä hoiti homman.