Missiotreffit Hennalassa, 9.3.2014

Martin seurakunta, Kakskertaseura, Kakskerran Kaksoispisteen partiolaiset ja Kakskerran Erä järjestivät hienon perhetapahtuman Hennalassa. Talvi oli tänä vuonna erilainen ja tapahtuman ohjelma rakentui sen mukaisesti. Lumiset leikit jäivät väliin, mutta muita tapahtumia silti riitti. Rastit ja tekemiset hoidettiin ulkona, kaunis sää teki sen mahdolliseksi. Tapahtuma oli kaikkiaan hieno ja kävijöitä riitti mukavasti.

Partiolaiset ottivat varman päälle ja tulivat jo edellisenä iltana paikalle, pystyttivät teltan ja menivät yöpuulle odottamaan seuraavan päivän vierailijoita. Yöstä tuli melko raikas, kova tuuli haihdutti kaminan lämpöä, mutta hyvällä asenteella ja erätaidoilla siinäkin pärjättiin. Päivällä, kun vieraat saapuivat, teltta toimi leipomona – paistettiin tikkupullaa kaminassa. Erikoinen, maistuva tuote.

Pääkokki ja paistajat puuhissaan.

Koiravaljakko kuljetti lapsia Hennalan maastossa. Lumen puuttuessa tavallinen reki vaihtui pyörillä kulkevaksi menopeliksi. Se ei menoa haitannut, tärkeintä oli elämys saada ookata koirien vetämänä.

Vuoroaan odottelevien joukkoa

Erittäin kovan suosion sai Kakskerran Erän linnunpöntöntekorasti. Lapset saivat omin käsin koota valmiiksi sahatuista kappaleista oman pönttönsä. Porakoneella ruuvattiin seinät, lattia ja katto paikoilleen ja sen jälkeen kaasutoholla poltettiin pöntön seinät tummiksi. Se antoi pöntölle näyttävyyttä ja samalla lisää sen säänkestävyyttä. Lapsille itse tekeminen aikuisten työkaluilla oli tärkeä asia.

Kuullottaminen aluillaan!

Nuotiorastilla paistettiin makkaroita. Kova puuskittainen tuuli lennätti välillä kipinöitä ympäriinsä, mutta kostea maa ja kasvillisuus säästyivät sentään kulotukselta.

Viimeisellä rastilla päärakennuksen eteläisellä ulkokuistilla juotiin kahvit. Ja nautittiin todella upeasta kulttuurimaisemasta!