Kakskerran VPK esitteli toimintaansa, 7.4.2014

Sunnuntai-iltapäivänä 6.4. saapui pieni joukko väkeä Kakskertatalolle kuulemaan Kaskerran VPK:n toiminnasta. Paikalle VPK:lta saapuivat Marko Viljanen ja Jouni Risti eläinpelastusauton kanssa. Marko kertoi VPK:n monipuolisista tehtävistä, vapaaehtoisten määrästä, kalustotilanteesta ja osallistumismääristä erilaisiin pelastustehtäviin. Jonkun verran tuli kysymyksiäkin kuulijoilta ja niihin saatiin hyvät vastaukset.

Lopuksi VPK:laiset esittelivät vielä eläinpelastusautoa ja siellä olevia apulaitteita, joita käytetään pelastustilanteissa. Kakskerran VPK on Turun alueen ainoa eläinten pelastamiseen erikoistunut yksikkö.

Välineitä löytyy esimerkiksi karanneiden lemmikkikäärmeiden kiinniottamiseen.

Kakskertaseura tarjosi tilaisuudessa kaffetta ja pullaa, ja seuran uudet myyntituotteet, takkatikut, olivat ensimmäistä kertaa myynnissä. Seuraavan kerran takkatikkuja voi ostaa 3.5. Kakskertatalolla kello 10-14 neulomakerhon myyntinäyttelyssä.