Hallituksen kuulumisia, 14.08.2014

Kuumin kesäaika on takana ja edessä on taas arki kokouksineen ja syyskauden tapahtumineen. Seuran hallitus piti eilen ensimmäisen kesänjälkeisen kokouksensa. Mukaan oli kutsuttu myös toimikuntien puheenjohtajat kertomaan alkukauden toiminnasta ja loppuvuoden suunnitelmista.

Asialistalla oli muistutuksen tekeminen Harjattulan uudesta kaavaluonnoksesta. Viestimme oli sama kuin edellisessä muistutuksessakin – kaavan väljentäminen, ei liian tiivistä asuttamista ja luontoarvojen, saaristomaisuuden sekä näihin perustuvien vetovoimatekijöiden säilyttäminen. Lisäksi painotettiin kaavan rajaamista yksittäistapaukseksi siten, ettei sen mitoituksia voida käyttää perusteena saarten muiden osien kaavoittamisessa.

Toinen merkittävä asia oli ympäristönsuojelutoimistolle tehty tutkintapyyntö vesiosuuskunnan jätevesijärjestelmän Brinkhallin linjapumppaamossa tapahtuneesta ylivuodosta. Tapahtuneen vahingon johdosta tulee perusteellisesti selvittää verkoston varojärjestelmien toimivuus ja huollon valmius onnettomuuden hoitamiseen sekä antaa tarvittavat korjausmääräykset ja toimintaohjeet vastaavien vahinkojen välttämiseksi vastaisuudessa.

Uusia jäseniä Kakskertaseuraan hyväksyttiin viisi ja yhdelle myönnettiin ero paikkakunnalta poismuuton vuoksi. Ilmoitusasioina käsiteltiin lähiajan tulevat tapahtumat.