Myllytalkoot, 20.8.2014

Kakskertaseura omistaa Satavan saarella lahjoituksena saadun Nikkilän myllyn. Mylly on arvokas harvinaisuus, 1700-luvulla rakennettu ja periaatteessa yhä käyttökuntoinen. Ajan hammas on kuitenkin päässyt puraisemaan ja mylly kaipaa kunnostusta. Korjaussuunnitelma on jo olemassa, mutta ennen rakennustöiden alkamista mylly ympäristöineen piti puhdistaa. Tämän johdosta seura järjesti paikalla siivoustalkoot.

Mylly koko komeudessaan:

Lauantaina 16.8. aamulla klo 10 reipas joukko talkoolaisia kokoontui myllylle. Piia toi aamukahvit mukanaan tarjolle, joten kuivin suin ei hommiin tarvinnut lähteä.

Parissa tunnissa kymmenpäinen joukko sai merkittävästi näkyvää aikaan. Kulkutieltä ja myllyn ympäriltä raivattiin heinät, ponien jätökset sekä liian lähellä myllyä kasvaneet pusikot. Myllyn sisältä putsattiin vuosien aikana kertyneet pölyt ja eläinten jätökset.

Piha-alueen siivousta ja jätteiden poiskuljetusta:

Myllyn vierustalla ollut muurahaiskeko siirrettiin jätesäkeissä kokonaan uuteen maisemaan.

Naapurien häätö käynnissä:

Muutto on valmis, jäljelle jäi tököttämään vain keon kurkihirsi:

Puolilta päivin paikalle ilmestyi Nummelan Liisa ravitsemaan talkooväkeä erinomaisilla voileivillä, jälkiruuaksi oli mustikkapiirakkaa ja kahvit.

Kiitokset kaikille talkoolaisille!!!