Kaupunginosaviikko - Geokätkeily ja laavuilta, 1.12.2014

Kakskerran ja Satavan saarten yhdistysten ja järjestöjen yhteinen ponnistus, Kakskerran kaupunginosaviikko, toteutetaan tänä vuonna joulukuun ensimmäisellä viikolla. Jokaiselle päivälle on tarjolla mielenkiintoista ohjelmaa. Seuran kotisivuilla pyrimme kertomaan tapahtumista sekä kuvin että tarinoin.

Kaupunginosaviikko käynnistyi miellyttävässä pienessä pakkassäässä geokätkeilyn ja laavulla makkaran paiston parissa. Kuuden aikaan Brinkhallin kartanon uimarannan tielle oli kokoontunut 26 hengen joukko kuulemaan geokätkeilystä. Satu "Geo Goplasta" kertoi perustietoja siitä, milloin geokätkeily on alkanut ja miten pitää toimia, jotta pääsee mielenkiintoisen, maailmanlaajuisen harrastuksen pariin. Lisäksi hän kertoi millaisia purkkeja käytetään kätköissä ja mitkä ovat kätkeilyn eri tasot, joihin vaikuttaa kätkön tavoitettavuus ja kätkön koko. Perustietojen jälkeen lähdimme kävelemään kohti Kakskerran erän laavua Hyyrtiläntielle, jossa kätkeily jatkui. Erän miehet olivat tehneet upean jätkänkynttiläpolun laavulle. Polun molemmin puolin oli komeat tulet ja houkutteleva makkaran tuoksu tuli laavulta. Ennen makkaroiden syöntiä palasimme geokätkeilyn pariin. Gps-koordinaattien avulla piti löytää laavun lähellä oleva kätkö. Kätkö tuli löydetyksi.

Piia

Satu opastaa geokätkeilyn saloihin

Kätkeilyn jälkeen Sakari Itähaarla Kakskerran Erästä kertoi seuran toiminnasta ja laavun rakentamisesta, mihin käyttöön laavu on tehty ja millaisin ehdoin. Laavulla oli leppoisa tunnelma ja makkarat maistuivat. Jätkänkynttilät valaisivat upeasti pimeää iltaa. Laavulla oli väkeä kaikkiaan 33 henkeä.

Makkaranpaistoa laavulla

Kaikki paikallaolijat tuntuivat viihtyvän molemmissa tapahtumissa. Kiitos Kakskerran Erälle yhteistyöillasta, ja tietysti myös paikallaolijoille!