Kauneimmat joululaulut, 14.12.2014

Kakskertaseuran tämän vuoden tapahtumista viimeinen pidettiin tänään. Osa osallistujista aloitti iltapäivän vieton nauttimalla maittavan jouluaterian Hirvilammella, osa katsasti Museotorpan joulumyyjäiset, ja jotkut ehtivät jopa molempiin. Sen jälkeen kokoonnuttiin Kakskerran kirkkoon.

Sisään tultaessa pidettiin tarkkaa lukua kävijämäärästä. Turvallisuusnormien mukaan sisään saa ottaa enintään 250 ihmistä. Tämä luku täyttyi, gallup-terminologian mukaan virhemarginaali oli 2 % suuntaansa.

Kuoro ja musikantit järjestäytyneet paikoilleen

Tilaisuuden tähdet, yhteislaulajat, täyttivät salin

Kymmenkunta joululaulua ehdittiin yhteisesti laulaa, kuoro lauloi yksinään kolme – ja sitten olikin jo tunti täynnä. Laulujen jälkeen suuri osa kävijöistä suuntasi huoltorakennukselle, missä Kakskertaseura tarjosi glögiä ja pipareita. Joillekin adventti oli jo avannut joulunajan, monille se alkoi tästä. Edessä on vielä kiireiset puolitoista viikkoa ennen kuin rauhoitutaan aaton viettoon. Joulurauhan julistamisen jälkeen kakskertalaisille on vielä tarjolla Kakskerran kirkossa jouluaaton ja joulupäivän aamun jumalanpalvelukset.

Glögitarjoilu huoltorakennuksella

Kakskertaseura toivottaa kaikille oikein Rauhallista Joulunaikaa!!!