Hallituksen kuulumisia, 8.1.2015

Vuodenvaihde meni ja talvi odottaa edelleen tulemistaan. Kakskertaseuran toiminta jatkuu ja ensimmäisenä virallisena tapahtumana hallitus piti kokouksensa. Seuraava koko jäsenistöä koskeva asia on vuosikokous 29.1. ja sen valmistelu olikin hallituksen kokouksen pääasiallinen sisältö. Tässä välillä neulomakerho ehti jo aloittaa kevätkudontakautensa 13.1.

Sääntömääräiset vuosikokousasiat tulivat käsiteltyä siihen pisteeseen, että ne voitiin hyväksyä esitettäviksi vuosikokoukselle. Toimintakertomus ja tilinpäätös vuodelta 2014 sekä toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2015 sisältyvät liitetiedostoina vuosikokouskutsuun, joka on postitettu jäsenille. Niihin tutustumalla saa hyvän käsityksen siitä, mitä on tehty tai tullaan tekemään, ja voi arvioida sitä, onko hallitus toiminut edelliseltä vuosikokoukselta saamansa valtuutuksen mukaisesti.

Hallitus sopi myös kevään kokousaikataulunsa sekä hyväksyi seuralle lahjoitettua myllyä koskevan uudistetun maanvuokrasopimuksen, jolla maapohjan vuokra-aikaa jatkettiin seuraavat 50 vuotta. Muina asioina kuultiin puheenjohtajan selvitys osayleiskaavan valmistelun tilanteesta, keskusteltiin Seuraintalolle kaavaillusta laajapohjaisesta talotoimikunnasta ja pohdittiin varainhankinnan uusia mahdollisuuksia. Yhtenä varainhankinta-aktiviteettina päätettiin hankkia Kakskerran tunnuksin varustettuja hihamerkkejä ja tarroja, joita kirjaillaan tuleviin myyntiartikkeleihin. Toinen varainhankintamahdollisuus liittyy Nuorisoseuran teatteriesityksen markkinointiin, josta päätettiin hankkia lisäselvityksiä. Seuraan kuulumiseen liittyvät jäsenedut päätettiin myös kartoittaa ja koota yksiin kansiin tiedotettavaksi sekä nykyisille että mukaan kutsuttaville uusille jäsenille.