Hallituksen kuulumisia, 11.2.2015

Hallitus piti järjestäytymiskokouksensa 11.2.. Aluksi todettiin vuosikokouksen päätökset hallituksen jäsenistä ja toimikausista. Hallituksen 10 jäsenestä 6 asuu vakinaisesti saarilla, 4 muualla.

Seuran sihteerinä ja rahastonhoitajana jatkaa Jarkko Koskinen. Muita toimihenkilöitä ei seuralle nimetty. Hallitus asetti toimintaa avustavia valiokuntia ja toimikuntia, nimesi niille vetäjät ja hyväksyi niiden alustavat tehtävät. Maaliskuun kokouksessa on tarkoitus hyväksyä toimikuntien kokoonpanot ja tarkentaa tehtävät toimintasuunnitelmiksi. Toimikuntien yhteystiedot, kokoonpanot ja lyhyet tehtäväkuvaukset löytyvät kotisivuiltamme www.kakskertaseura.fi; sen etusivun yläpalkista löytyy otsikko Kakskertaseura ry ja sen takaa avautuvasta alasvetovalikosta kohta Toimikunnat. Samasta valikosta löytyvät myös hallituksen jäsenet yhteystietoineen.

Hallitus nimesi edustajat eri yhteistyöelimiin seuraavasti:

Turkuseuran kaupunginosajaosto
-          varsinainen jäsen; Markku Kalliomäki
-          varajäsen; Pertti Lindholm
Turkuseuran kaupunginosatoimikunta; Markku Kalliomäki
Turun Pientalojen Keskusjärjestön (TPK) johtokunta
-          varsinainen jäsen; Markku Kalliomäki
-          varajäsen; Raimo Västinsalo
Kakskerranjärven neuvottelukunta
-          Ympäristö- ja kaavoituslautakunta on 22.1.2013 päättänyt jatkaa lautakunnan rahoittaman          neuvottelukunnan toimintaa kaudeksi 2013 – 2016. Seuran edustajaksi on nimetty Reino Hurri.
Kakskertapäivä-työryhmä
-          puheenjohtaja Markku Kalliomäki

Seuraan liittyi 7 uutta jäsentä. Tervetuloa mukaan!

Seuran talous todettiin hyväksi, talousarvion mukaiseksi. Uutena varainhankinta-aktiviteettina hankittiin Kakskerran nuorisoseuran teatterinäytös ”Mummun saappaassa soi fox”, näytäntö sunnuntaina 17.5. klo 19. Varaa aika kalenteriisi! Tarkoituksena on myydä koko näytös, saliin mahtuu 100 katsojaa, lipun hinta sama kuin teatterin omassakin myynnissä, 15 €/lippu. Lippuja voi varata hallituksen jäseniltä, mm. Piia Kramsu p. 040 779 1069, piia.kramsu@jelpekon.fi tai sihteeri Jarkko Koskinen p. 0400 822 855, jarkos@utu.fi.

Kakskertapäivän valmistelu on käynnistynyt, hallitus käsitteli päivän tavoitteita ja ohjelmaa sekä talousarviota. Päivään pyritään saamaan hieman erilaista juhlavuutta, Kakskertaseuran 60-vuotisen taipaleen kunnioittamiseksi. Yksityiskohtiin palataan myöhemmin.

Lopuksi käsiteltiin Satava-Kakskerran osayleiskaavan valmistelutilannetta. Osayleiskaavan tavoitteet ja mitoitus esiteltiin kaupunginhallitukselle 9.2. iltakoulussa; hyväksytty raamiesitys lähtee lautakuntakäsittelyyn, jota ennen on tarkoitus järjestää asukkaiden kuuleminen. Sovittiin, että Kakskertaseura tekee aiheesta 2x-lehden kaavaekstra -painoksen yhteistyönä kaupungin ympäristötoimialan kanssa.  Lehti jaetaan suorajakeluna saarten talouksiin ennen yleisökuulemista ja se toimii samalla tilaisuuden kutsuna.