Missiotreffit, 1.3.2015

Monen yhteisön yhteinen tempaus, Missiotreffit, pidettiin taas Hennalassa. Martin seurakunta pääjärjestäjänä tarjosi sekä henkistä että aineellista hyvää. Saarten pastori Liisa Kuusela avasi tilaisuuden, kertoi ympärillä olevista rasteista ja hiljensi joukon hetkeksi hartauteen. Kovasti tuulisessa säässä avausta kuunteli yli 80 henkeä. Lisäksi rasteilla heitä oli jo kisailemassa ja päivän mittaan väkeä tuli vielä lisää, kokonaismäärä oli noin 150 kävijää. Seurakunnan pitämällä rastilla roihusi lämmin nuotio, penkeillä oli makkaratikkuja ja tarjolla makkaraa, joita jokainen käristi omaan makuunsa.

Liisa avaa tilaisuutta, taustalla Erän linnunpönttörasti

Partiolaiset olivat tulleet paikalle jo edellisenä iltana ja yöpyivät talviteltassaan. Teltan edessä oli myös nuotio, kuinkas muuten, ja iso kattilallinen pullataikinaa, josta treffeille tulleet saivat leipoa oman tikkupullansa ja kypsentää sen nuotion loimussa. Palan painikkeeksi Kakskertaseura tarjosi kahvia, teetä ja mehua. Lisälämmikkeeksi saattoi viereisellä kentällä kisailla kokeilemalla taitoaan mm. lassoamalla poronsarvia.

Partiolaisten talviteltta

Tikkupullan paistoa, taustalla Hennalan päärakennus

Grillirasti, lämmikettä makkarasta

Välillä oli jo ruuhkaa

Nuorisoseura oli järjestänyt yläpihalle erilaisia leikkejä ja pelejä lapsille. Ja heitä riitti. Noin äkkiä arvioiden missiotreffeille tulleista yli puolet oli lapsia, ja heistäkin suuri osa alle kouluikäisiä. Jos kaikki naperot olivat Kakskerran ja Satavan saarilta, ei meillä pitäisi olla mitään huolta alakoulun saamisesta takaisin saarille – lapsia riittää, joten tarvetta on!

Tarkkuusheittoa perheen pienimmille

Kakskerran Erän pojat olivat jättäneet pyssynsä kotiin ja opastivat nyt väkeä linnunpönttöjen teossa. Jokainen sai koota valmiista paloista itselleen oman pöntön, mikä vielä hiillostettiin taidokkaasti. Tällä rastilla riitti väkeä ihan jonoksi asti. Itse tehty pönttö kainalossa lähti moni lapsi ylpeänä kotimatkalle.