Hallituksen kuulumisia, 8.4.2015

Huhtikuun kokous on pidetty ja seuraavia asioita käsiteltiin:

Satava-Kakskerran osayleiskaava ei ole edelleenkään edennyt päätökseen. Uusi valmistelu odottaa maakuntakaavan luonnoksen valmistumista ennen kuin kaupunginhallitus ottaa sen käsittelyynsä. Kakskertaseuran mielestä kaavan tavoitteet ovat hyväksyttävissä, mitoitus hiertää. Pyrimme edelleen vaikuttamaan päättäjiin kakskertalaisia tyydyttävän lopputuloksen saamiseksi.

Seuran tarkoituksena oli laatia kaavoituksen osalta erillinen kaavaekstra-lehti. Siihen piti koota päättäjien haastatteluja, mutta osayleiskaavan ollessa vielä valmistelussa, ei kannanottoja saada. Koska asia on vielä kesken, ei luvattua yleisötilaisuuttakaan ole voitu sopia.

2x-lehden kesänumeron valmistelu on myös jo aloitettu ja sen teemoista käytiin keskustelu. Seura tulee toukokuussa toimineeksi 60 vuotta, mitä juhlitaan työn merkeissä Kakskertapäivässä 27.6. – ei vastaanottoja, mutta panostetaan ohjelmaan. Lehteen tulee aiheeseen sopivaa juttua, se ilmestyy kesäkuun alussa ja toimii myös kutsuna Kakskertapäivään.

Mennyt vuosikymmen kirjataan täydennyksenä aikaisempiin vuosiin ja kokonaisuudesta tehdään uusi historiikki. Sitä laatii Kaarin Kurri ja valmista pitäisi tulla lähiaikoina. Historiikki jaetaan seuran jäsenille jäsenjakeluna.

Kakskertaseura on haastettu ”Siisti Biitsi –kampanjaan”. Kampanja järjestetään 18.-24.5.2015 kaikilla Suomen rannoilla ja sen tavoitteena on siivota rannat kesäkuntoon ja kiinnittää huomiota Itämeren roskaantumiseen. Meillä rantoja riittää, tosin yksityiskäytössä pääosin. Asumis- ja ympäristötoimikunta kartoittaa kohteita ja halukkuutta kampanjaan osallistumiseksi.