Kävelykierros Nunnavuorelle ja Kakskerran Erän laavulle, 7.5.2015

Torstaina 7.5 kerääntyi Brinkhallin uimarannan parkkipaikalle Kakskertaseuran kotisivujen ilmoituksen houkuttelemana tusinan verran innokkaita kävelijöitä. Aluksi siirryimme pyörätietä pitkin suunniteltuun varsinaisen metsäreitin lähtöpaikalle. Polku on vielä merkkaamaton, mutta ylös Nunnavuorelle löysimme jokainen. Ylhäällä ihastelimme maisemia kaupungin keskustan suuntaan ja jyrkkää rinnettä alas rantaan. Pronssikautisen hautajäänteen tutustumisen jälkeen kuittasimme käyntimme postilaatikossa olevaan vieraskirjaan.

Nunnavuoren laella

Hiidenkiuas

Seuraavaksi suuntasimme kulkumme alas kohti Brinkhallin kartanoa osittain peuranpolkuja kulkien. Reittiä oli etukäteen suunniteltu ja pahimmat esteet ja risut poistettu. Nousimme kartanon takana olevalle kalliolle, josta avautui taas upeat keväiset maisemat Satavan suuntaan sekä kartanon yli Kakskerranjärvelle.

Edessä kartano ja sen takana pilkottaa järvi

Täältä jatkoimme matkaa laavulle, jossa Piia oli jo virittänyt valmiit tulet makkaran paistoa varten. Keväinen sää oli retkeläisille suotuisa ja palautteena tuli, että reitti kannattaa merkata ja kunnostaa saarelaisten kuljettavaksi.

Grilli ja makkarat

Ruokaa odotellessa

Onnistuneen retken seurauksena Kakskertaseura sai myös pari uutta jäsentä!

Rami