Vuoden Kakskertalainen 2015 – Kaarin Kurri, 27.6.2015

Tutkija Kaarin Kurri on valittu Vuoden Kakskertalaiseksi 2015. Valinta julkistettiin tänään Brinkhallin kartanolla vietetyllä Kakskertapäivällä. Kaarin on vuosien mittaan tullut tutuksi kakskertalaisille seuran pitkäaikaisena sihteerinä, jäsenrekisterin pitäjänä ja ennen kaikkea seuran historiikkien kirjoittajana. Viimeisin, seuran 60-vuotishistoriikki valmistui ja jaettiin jäsenille juuri ennen Kakskertapäivän viettoa.

Kaarin Kurri työskentelee Turun museokeskuksen tutkijana erilaisissa rakennustutkimus- ja rakennetun kulttuuriympäristön inventointihanke- ja suojelutehtävissä. Erinomainen tausta kotiseututyölle, jota Kakskertaseurakin parhaimmillaan edustaa. Hän kuuluu saarten kesäasukkaisiin, kesäpaikka Kulhon saaressa. Vuoden Kakskertalainen on valittu nyt 16 kertaa, Kaarin neljäntenä kesäasukkaana.

Vuoden Kakskertalaisen julkistus: puheenjohtaja Markku Kalliomäki lukee tekstiä vierellään vasemmalta Kaarin Kurri, Piia Kramsu ja Jarkko Koskinen

Kaarin Kurri ja kunniakirja