Hallituksen kuulumisia, 9.9.2015

Hallituksen syyskuun kokouksessa varauduttiin jo tulevaan 2x-lehden joulunumeroon. Keskustelua käytiin sen teemoista, toimituskunnan laajentamisesta, sisällön uudistamisesta ja ilmoitushankinnan kehittämisestä. Valmistelu jatkuu ja lopputulos nähdään joulukuun alussa, jolloin lehti ilmestyy.

Seuran taloudellisen tilanteen todettiin olevan edelleen hyvän ja noudattavan budjetoitua suunnitelmaa.

Toimikuntien toivotaan raportoivan tarkemmin tekemisistään, jotta käsitellyistä asioista voitaisiin kertoa jäsenistölle kotisivuilla.

Ilmoitusasioina oli esillä useita tapahtumia tai toimenpiteitä. Peura- ja hirvivaarasta varoittavia kylttejä on tulossa saarten alueelle. Joitakin peurakolareita on kesän aikana tapahtunut. Suomen leader-ryhmät ja maaseutuverkosto organisoivat Maailman suurimmat talkoot -tapahtuman 14.-20.9.2015 ja Wäinö Aaltosen koulussa pidetään 14.9.2015 klo 18 asukastilaisuus turvapaikanhakijoiden vastaanottamisesta ja hätämajoitustilojen järjestämisestä. Kakskertatalon myyntiä koskevaa asiaa käsitellään kiinteistöliikelaitoksen johtokunnassa tämän kuun lopulla. Kaavoituksessa tapahtuu myös merkittäviä asioita – Satava-Kakskerran osayleiskaava etenee kaupunginhallituksen käsittelyyn ja vireillä on kaupungin rakennusjärjestyksen muutos tarkoituksena keventää lupamenettelyä.