Kaupunginosaseurojen syystapaaminen, 24.11.2015

Turkuseuran kaupunginosajaoston järjestämä syystapaaminen pidettiin tällä kertaa Härkämäkiseuran isännöimänä. Avauksen jälkeen Härkämäkiseuran puheenjohtaja Reino Intovuori kertoi seuran perustamisesta ja ensi vuonna 30 vuotta täyttävän seuran toiminnasta. Valaiseva esitys, mielekästä tekemistä on ollut, mutta kovin harvalukuisen ja ikääntyvän jäsenistön puurtamana. Alkuaikojen yli 400 jäsenen seura on supistunut alle 100 jäsenen yhteisöksi. Aktivistien vähäisyydestä kertoi myös tämä tapaaminen, tuhansien potentiaalisten osallistujien määrästä paikalle tuli vain 20 henkilöä, heistäkin 6 järjestävästä seurasta.

Kaupunginosajaostossa on ollut valmisteilla Kaupunginosaseurojen rajat kartalle -hanke. Se on vielä kesken, mutta alustavat rajaviivat on jo piirretty. Kaupungissa on vielä alueita, jotka eivät kuulu minkään kaupunginosaseuran toiminta-alueeseen. Kakskertaseuran kohdalla asiassa ei ole epäselvyyttä, toimialue on määritelty jo säännöissä.

Tapaamisessa julkistettiin myös kaupunginosaseurojen välisen toimintakilpailun tulokset. Kilpailun perimmäisenä tarkoituksena on saada seurat dokumentoimaan oma toimintansa. Kilpailun taustamateriaaleina käytetään toimintakertomusta, seuran julkaisemaa lehteä ja kotisivuja. Pisteytettäviä osioita kirjattiin 4-sivuiseen tiiviiseen excel-taulukkoon ja pisteiden summa määräsi tuloksen. Ensi kertaa kilpailun 13-vuotisen historian aikana ylitettiin 1000 pisteen raja. Ja arvatkaas, kuka voitti – Kakskertaseura! Ja kun kerran ennätyksiä tehdään, niin tehdään se kunnolla. Kakskertaseuran saama pistemäärä oli 1104 pistettä. Toiseksi tullut Martinrantaseura kokosi 816 pistettä ja kolmannen sijan saanut Hirvensaloseura 561 pistettä. Saaristo menestyi hyvin! Oman menestyksemme avain on runsas ja monipuolinen toiminta, tapahtumia riittää ja niistä on helppo kertoa.

Kuvassa vasemmalta toimintakilpailuraadin vetäjä Kari Malinen, kaupunginosajaoston tulevaksi puheenjohtajaksi ehdotettu Heikki Lehtonen ja nykyinen, väistyvä puheenjohtaja Tapio Jokinen.

Alla Kakskertaseuran saama tunnustus