Itsenäisyyspäivän kirkko, 6.12.2015

Kakskerran kirkkoon oli saapunut noin 70 henkilöä kuulemaan Itsenäisyyspäivän messua ja kunnioittamaan sodissamme kaatuneiden muistoa sankarihaudoille. Pastori Jukka Hildén muistutti menneistä sotavuosista - itsenäisyytemme ei suinkaan ollut itsestään selvä asia. Se vaati uhrauksia sekä koti- että sotarintamilla. Unohtaa ei myöskään sovi sitä apua, jota maamme sai noina vaikeina aikoina. Samaa uhrautuvaisuutta ja myötätuntoa meidän tulisi osoittaa niille, jotka nyt taistelevat oman olemassa olonsa ja elämäntilanteensa puolesta.

Alttari ja Suomen lippu juhlistamassa itsenäisyyttä

Messun ja ehtoollisen jälkeen siirryttiin sankarihaudoille partiolaisten johtaman kynttilä-kulkueen perässä. Partiolaiset laskivat kynttilänsä kullekin 17 sankarihaudalle, minkä jälkeen Kakskertaseura ja Martin kirkko laskivat kukkavihkonsa sankarimuistomerkille. Vaikuttavan tapahtuman jälkeen lähdettiin kirkkokahville Hennalan seurakuntakotiin, missä Kakskertaseuran ladyt hoitivat tarjoilun.

Partiolaisten rivistö laskemassa kynttilät sankarihaudoille

Kakskertaseuran puheenjohtaja lukemassa muistosanoja ennen kukkavihon laskemista

Kahvipöytä odottamassa tulijoita