Hallituksen kuulumisia, 11.1.2016

Rauhallinen joulu on takana, vuosi on vaihtunut ja vakiintunut toiminta pääsee pikku hiljaa vauhtiin myös Kakskertaseurassa. Hallitus piti ensimmäisen kokouksensa tänään. Ja kuten arvata sopi, asiat painottuivat tulevan vuosikokouksen valmisteluun.

Toimintakertomus viime vuodelta hyväksyttiin, samoin suunnitelmat ja talousarvio alkaneelle vuodelle. Tilinpäätöstä ei ole vielä saatu tilitoimistolta, mutta sen hyväksymismenettelystä vuosikokoukselle esittämistä varten kyllä sovittiin. Seuran talous on sen verran hyvällä tolalla, että paineita jäsenmaksujen korottamiseen ei ole. Muutkin palkkioperusteet esitetään pidettäväksi ennallaan eli palkkioita ei makseta, tehdään talkoilla, kuten tähänkin asti.

Vuosikokous päättää myös henkilövalinnoista. Puheenjohtajien toimikausi on joka vuosi katkolla, hallituksen jäsenistä puolet on aina erovuorossa. Näistäkin keskusteltiin ja valmistelua jatketaan.

Kakskertatalo toimii omana ”tilivirastonaan”, mutta sen vuosikokousasiat käsitellään myös Kakskertaseuran vuosikokouksessa. Talotoimikunta valmistelee sitä koskevat esitykset.

Satava-Kakskerran alueella on vireillä tärkeitä asioita. Näitä ovat osayleiskaava ja vesiosuuskunnan toiminta-alue. Nämä ovat työllistäneet myös seuran hallitusta viime vuonna. Kummatkin ratkaisut ovat vielä keskeneräisinä kaupunginhallituksen työlistalla. Osayleiskaavan tavoitteet ja mitoitus olivat tänään 11.1. esillä kaupunginhallituksen kokouksessa, mutta asia jäi toistamiseen pöydälle. Asioista on lyhyet tarkastelut myös toimintakertomuksessamme. Hallitus keskusteli tilanteesta kokouksensa päätteeksi.

Ilmoitusasiana todettiin Kakskerranjärven suojeluyhdistyksen tekemän aloitteen moottorikäyttöisten ajoneuvojen käyttökiellosta järven jäällä tulleen hylätyksi. Toisena ilmoitusasiana kuultiin satava-kakskertalaisilta kerättyjen valokuvien mahdollisesta luovuttamisesta museokeskukseen arkistoitavaksi ja niiden tulevasta käyttöoikeudesta.