Vuosikokous 10.2.2016

Kakskertaseuran vuosikokous pidettiin 10.2.2016 Kakskertatalolla. Kokouksessa käsiteltiin sääntömääräiset asiat. Jäsentiedotteena lähetetty kokouskutsu sisälsi selvitykset kaikista käsiteltävistä asioista. Kokous käsitteli omalta osaltaan myös Kakskertatalon vastaavat vuosikokousasiat.

Kokouksessa puhetta johti Raimo Lehtinen, asioita muistiin kirjasi seuran sihteeri Jarkko Koskinen. Päättäjiä paikalla oli yhteensä 31 jäsentä. Kaikki päätökset tehtiin hyvässä yhteisymmärryksessä, yksimielisesti.

TOIMINTAKERTOMUS, TILINPÄÄTÖS, TOIMINTASUUNNITELMA JA TALOUSARVIO

Seuran puheenjohtaja Markku Kalliomäki esitteli sekä menneen vuoden tekemiset ja saavutukset että tämän vuoden suunnitelmat ja niiden rahoittamisen. Kaikki seuran päätösvallassa olevat tavoitteet saavutettiin. Kaupungin hallintokäsittelyssä oleviin asioihin pyrittiin vaikuttamaan, mutta lopputulos näkyy vasta joskus myöhemmin, rattaat pyörivät hitaasti. Siellä jauhautuvat kuitenkin meidän kaikkien kannalta merkittävät asiat, kuten saarten kaavoitus, jätevesijärjestelmän vaikutusalue ja koulun rakentaminen. Uusi hallitus valvoo näidenkin asioiden etenemistä.

Toimintakertomus ja tilinpäätös vuodelta 2015 hyväksyttiin, asioiden valmisteluun ja hoitoon oltiin tyytyväisiä. Seuran vakavaraisuus on hyvä, ulkoista rahoitusta on saatu kiitettävästi ja uusia hakemuksia on vireillä. Uusia tavoitteita voitiin asettaa silläkin riskillä, ettei haettuja avustuksia saadakaan. Toimintasuunnitelmassa on runsaasti jäsenten viihtyvyyteen ja yhteisöjen väliseen kanssakäymiseen liittyviä tapahtumia. Suunnitelmien toteuttamiseen liittyvä talousarvio voitiin hyväksyä jäsenmaksuja korottamatta.

HENKILÖVALINNAT

Tulevia asioita vie eteenpäin uusi hallitus. Uutena puheenjohtajana aloittaa Jaana Majatie, varapuheenjohtajana jatkaa Seppo Muurinen. Hallitukseen tuli uusina jäseninä Kaarin Kurri ja Ritva Nummiora. Hallituksen kokoonpano löytyy näiltä kotisivuilta.

Tilintarkastajana jatkaa KHT Kalle Laaksonen, hänen kaverinaan seuran toimintaa tarkastaa Raimo Lehtinen ja näiden varamiehenä aloittaa entinen puheenjohtajamme Markku Kalliomäki. Monivuotinen tarkastajamme talousneuvos Heikki K Tuominen jättäytyi vapaalle.

KAKSKERTATALO

Kakskertaseuran ja Partiolippukunta Kakskerran Kaksoispisteen yhteisesti hallitseman Kakskertatalon vuosikokousasiat käsitellään näiden yhteistyösopimuksen mukaisesti kummankin organisaation vuosikokouksessa. Kakskertaseuran vuosikokous hyväksyi omalta osaltaan vuoden 2015 toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen sekä vuoden 2016 toimintasuunnitelman ja talousarvion. Tilivelvollisena toimivalle talotoimikunnalle myönnettiin vastuuvapaus tarkastetulta tilikaudelta.

KIITOKSET

Ennen kokouksen päättämistä oli aihetta kiittää puheenjohtajuuden jättävää Markku Kalliomäkeä. Sekä Markku Monnonen että Seppo Muurinen toivat kiitospuheissaan esille Markun voimakkaan panoksen seuran yhteiskuntasuhteiden kehittämisessä ja talouden parantamisessa. Seuralla on hyvät ja toimivat suhteet sekä poliittisiin päättäjiin että kaupungin virkamieskuntaan.