Missiotreffit Hennalassa 6.3.2016

Vakiintuneen muodon saanut talvinen missiotreffitapahtuma pidettiin tänään Hennalassa. Runsaan parin tunnin aikana väkeä kävi paikalla paljon, parisen sataa. Lisääntyvän suosion saaneen tapahtuman yhdeksi pullonkaulaksi onkin nousemassa pysäköintitilan vähäisyys. Nyt lisätilaa oli aurattu läheisen pellon reunalle alarinteeseen. Näin routa-aikana se vielä onnistui, mutta joskus on ehkä edessä sulanut maaperä ja silloin tarvitaan muita ratkaisuja.

Päärakennuksen edessä yläpihalla oli pari rastia, Nuorisoseuran hoitama puuharasti ja Kakskerran Erän linnunpönttöjentekorasti. Lasten puuhailun lomassa lämmiteltiin välillä laululeikeillä.

Lapset rakensivat innolla oman pönttönsä, mutta liekö meneillään oleva miljoonan pöntön rakentamishanke inspiroinut monen aikuisenkin tekemään itselleen pöntön. Yli 50 niitä koottiin, yksi matkasi jopa Lappiin asti.

Tässä valmistuu pönttö, ensin se kootaan, sitten kuullotetaan kaasutoholla

Hauvelit kiinnostavat lapsia ja Turunmaan Samojedistien järjestämä koiravaljakkoajelu sai suuren suosion. Onneksi nyt oli sen verran lunta, että reet kulkivat mukavasti ja päästiin rekiretkelle.

Ulkona pienessä viimassa tulee aina kylmä ja siksi pari nuotiorastia maastossa olivat mukavasti lämpöä tuomassa. Toisessa seurakunta paistatti makkaroita ja toisessa partiolaiset tikkupullaa. Ja kun pullaa on saatavana, on paikallaan tarjota myös juotavaa, kahvia, teetä ja mehua. Sitä pistettä partioteltan kupeessa hoiti Kakskertaseura.

Makkara paistuu ja maistuu myös lapsille, erätaidon oppimista tämäkin

Tikkupulla kypsäksi, viisi askelta taaksepäin ja kahvia

Paikalla kiersi myös yhteisvastuun lipaskeräys. Avustusta antaneet osallistuivat samalla arpajaisiin, jonka palkinnot arvottiin ennen viimeistä tapahtumaa, patjakirkkoa. Sisätiloissa patjojen päällä istuen vietettiin kirkkoherran pitämä pieni hartaushetki ja laulettiin lapsille tuttuja hengellisiä lauluja.

Patjakirkko valmiina hartaushetkeen