Hallituksen kuulumisia, 20.4.2016

Hallitus käsitteli aluksi muutokset jäsenistöön; hyväksyi seuraan 5 uutta jäsentä, mutta myönsi saman verran eroja eri perustein seurasta luopuneille. Toisena asiana tarkasteltiin taloustilannetta, mikä todettiin hyväksi ja hyväksytyn talousarvion mukaiseksi. Jäsenmaksun maksamattomia on yhä liki 80 taloutta, vielä hetki odotellaan ja sitten lähtee karhulasku liikkeelle.

Kakskertapäivä on valmisteilla ja siinä oman seuramme osuus keskittyy käräjiin. Teemana on liikunta ja käräjäpuhujaksi on lupautunut alasta julkisestikin esitelmöinyt ja ansioitunut Juhani Tamminen. Kakskertapäivä on myös osana Kakskerran kaupunginosaviikkoa, jonka ohjelma on sovittu, sanamuotoja vielä viimeistellään.

Seuraava 2x-lehti on valmisteilla. Ilmoitushankinnassa ylitetään tavoite, artikkelien kirjoittaminen on meneillään, osa jo valmistakin, ja kuvamateriaalia juttuihin ja taustoihin kootaan. Valmiiksi ja jakeluun lehti yritetään saada äitienpäivän tietämillä.

Kevät on vuosikokousten aikaa. Turkuseura piti jo omansa, tänään esitettiin Kotiseutuliiton valtuustoon ehdokkaaksi Markku Monnosen auki jättämälle paikalle Turkuseuran nykyinen puheenjohtaja Tapio Jokinen (tosin tiukan äänestyksen jälkeen, äänet 14-13) ja huomenna pitää kokouksensa TPK. Meiltä on edustus kaikissa kokouksissa.

Yhdistysrekisterimuutos puheenjohtajavaihdoksen vuoksi on hyväksytty ja sitä vastaava muutos tilinkäyttövaltuuksiin on sovittu. Ilmoitusasiana piti todeta Suomen Kulttuurirahaston kielteinen päätös historiahankkeellemme. Tässä asiassa emme olleet yksin, 1060 hakemuksesta vain 85 hyväksyttiin tällä kertaa.

Satava-Kakskerran osayleiskaavan tavoitteet pantiin kaupunginhallituksessa 18.4. pöydälle. Poliittisten valtuustoryhmien puheenjohtajat kokoontuivat tänään puimaan asiaa ja tähän Kakskertaseura varautui toimittamalle sekä heille, kaupungin johtaville virkamiehille että kaavan valmistelijoille oman kannanottonsa asiaan. Positiiviseen sävyyn kirjoitettu kielteinen kantamme asutuksen ylimitoitukseen sai kiitosta.