Hallituksen kuulumisia, 18.5.2016

Hallituksen kokouksessa oli paljon asioita, pääosin kuitenkin tiedoksi merkittäviksi tai todettaviksi keskusteluasioita.

Uusia jäseniä hyväksyttiin neljä. Samalla todettiin, että vanhoista jäsenmaksunsa maksamattomia on vielä 65 – maksumuistutus lähtee vielä tässä kuussa. Tilanne on vuodesta toiseen likimain sama, lopulta vain tusinan verran jää maksamatta ja tulee todetuksi eronneiksi. Tässä kohdassa voisi tuoda esille sellaisen hyveen kuin velvoitteiden hoitaminen ajoissa. Vältytään turhilta kuluilta ja työpanoksilta.

Kakskertapäivän ja samalla Kakskerran kaupunginosaviikon järjestelyt etenevät, joitakin asioita on vielä täsmentymättä. Kakskerran käräjien osalta asiat on kuitenkin jo sovittu.

2x-lehden kesänumero on ilmestynyt ja jaettu. Lehdessä aloitettu kylien esittely saa jatkoa seuraavissa lehdissä. Nyt päätettiin jo ennakolta haastatella vanhoja kanta-asukkaita tätä varten. Kun ikää tulee lisää, muistikuvat hälvenevät, joten siksi tämä ennakointi.

Kaupunginosaseurojen rajoja ollaan tarkistamassa. Omalta osaltamme olemme pitäytyneet entisen Kakskerran kunnan rajoissa, mutta karttapohjissa on sellainen ero, että Satavan vesialueeseen kuuluu myös Vepsän saari lähikareineen. Tältä osin päätettiin esittää käytettäväksi vesialuerajaa ja sisällyttää tämä Airiston osa omaan reviiriimme. Saammehan samalla paremman puheoikeuden vesialueen käyttöön, esimerkiksi läjitysten suhteen.

Härkämäkiseura tulee vierailulle Kakskertaan ja osallistuu myös Nuorisoseuran teatteriesitykseen. Bussillista vieraita kierrätetään Kakskerran ja Satavan eri kohteissa, oppaana Outi Kauppi.

Kakskerranjärven neuvottelukunta on järjestämässä järven kehittämispäivää loppukesälle. Päivällä käydään läpi järven ympäristön historiaa, järven tilan kehittymistä, eläimistöä, kasvillisuutta, jne. Ohjelma täsmentyy lähiaikoina ja siitä tiedotetaan sitten erikseen.

Hallitus merkitsee tiedokseen kokousten välillä toteutuneet ja tulevat tapahtumat. Ja niitä tuntuu riittävän. Edellisen kokouksen jälkeen olemme olleet mukana 13 eri tapahtumassa ja ennen seuraavaa kesäkuun 9. päivän kokousta ehditään mukaan vielä 10 tilaisuuteen.

Muina asioina käsiteltiin vielä mm. Aamuset-kaupunkilehden 28.5. ilmestyvää teemanumeroa Hirvensalo/Kakskerta/Satava -alueesta. Myös yhteistyön lähentäminen Hirvensalo-seuraan oli esillä, konkreettisena asiana mm. keskustelu Kukolantien valoristeyksen muuttaminen kiertoliittymäksi.