Kaupunginosaviikko - Ympäristötalkoot Seuraintalolla, 1.7.2016

Tänään oli viides liikunnallinen kakskertaviikon päivä, tällä kertaa hyötyliikunnan merkeissä. Tarjolla oli talkootyötä huomista Kakskertapäivää varten. Olisiko ollut lämmin ilta vai hyvä seura, joka houkutteli suuren joukon talkoolaisia Satavan saarella olevan Seuraintalon pihalle ja pallokentälle.

Aloitimme talkoot risusavotalla keräämällä traktorin peräkärryyn jo valmiiksi katkottuja oksia. Samaan aikaan Muurisen Heikki reuhoi traktorilla laajentaen ja tasoittaen parkkikenttää sekä tehden Seuraintalon ympäri kiertotietä, komea tie tulikin. Risuprojekti oli saatu melkein päätökseen, kun ensimmäinen traktorikuormallinen penkkejä ja pöytiä saapui purettavaksi kentälle. Purimme kuorman ja sen jälkeen olimme lähes kahden tunnin puuhastelun jälkeen ansainneet talkookahvit. Siinä samalla testattiin uusi kahvinkeitin. Tarjolla oli sekä suolaista että makeaa syötävää.

Risujen koontia

Kiertotie valmistumassa

Kuorman purkua ja penkkien asettelu

Kahvitauko

Pienen tauon jälkeen palasimme hommiin. Oli kalusteiden kantamista ja niiden pesemistä, katosten rakentamista, risukuorman pois vientiä... Välillä homma oli hiukan hakusessa. Telttojen kokoaminen tuottaa vuodesta toiseen hetken tuumailua – osat on numeroitu, mutta ohjeet ovat hukassa. Kaikki saatiin kuitenkin koottua. Myös muut varusteet tarkistettiin ja tarvittaessa kunnostettiin.

Tuumaustauko, melkein osattiin, ohjeita tuli niin ettei kiittämään kerkinyt

Ja kun yksi saatiin koottua, se oli väärässä paikassa - ei muuta kuin siirtoon

Toivottu lopputulos, kelpaa odotella huomista juhlaa!

Talkoolaisia tuli koko illan ajan pikkuhiljaa lisää ja lisää. Taisi auttavia käsiä lopulta käydä paikalla yli neljäkymmentä. Saimme paikan komeaan kuntoon huomista Kakskertapäivää varten. Kiitos kaikille iloisille talkoolaisille osallistumisesta yhteisen Kakskertapäivämme valmisteluihin. Toiveissa on suotuisaa ilmaa huomiselle ulkoilmatapahtumalle. Huomenna nähdään Satavassa, tulethan sinäkin!