Vuoden Kakskertalainen 2016 - Elina Mämmi, 2.7.2016

Filosofian maisteri, suomen kielen opettaja Elina Mämmi on valittu Vuoden Kakskertalaiseksi 2016. Valinta julkistettiin tänään 2.7. Kakskerran Seuraintalon kentällä vietetyllä Kakskertapäivällä. Elina Mämmi on liikunnallinen henkilö, Kakskertapäivän teeman mukaisesti. Hän on tehnyt 30 vuotta vapaaehtoistyötä ohjaten naisten jumpparyhmiä ensin nuorisoseurassa, myöhemmin seurakunnan toimintana Hennalassa. Omalla elämäntavallaan hän on ollut oivallinen esimerkki meille muille, varmimmin hänet on nähty polkemassa työmatkoillaan saarten pyöräteillä aamuin illoin. Valinnallaan Kakskertaseura haluaa antaa tunnustusta aikuisten liikuntaharrastuksen ylläpitämisestä saarilla sekä pitkästä, vähäeleisestä mutta merkityksellisestä vapaaehtoistyöstä.

Leipätyönään Elina Mämmi opettaa aikuisille Suomeen muuttaneille ulkomaalaisille suomen kieltä.

Elina Mämmi, liikkeellä pyörällään ympäri vuoden