Hallituksen kuulumisia, 12.10.2016

Lokakuun kokous pidettiin ja päivitettiin tämän hetken tilannetta. Alkurutiinien jälkeen hyväksyttiin seuraan kaksi uutta jäsentä.

2x-lehden joulunumeroa valmistellaan. Juttuja on tulossa mukavasti ja ilmoitushankinta on myös alkanut. Ilmoituksia on koossa noin kolmannes tavoitteesta. Aikaa jutuille on tämän kuun loppuun ja ilmoituksille noin kuukausi eteenpäin. Lehden pitäisi olla jakelussa marraskuun lopulla.

Turkuseura on neuvotellut Turku Energian kanssa sähköalennuksen jäsenilleen ja Turkuseuraan kuuluvien yhteisöjen jäsenille. Alennuksesta pääsevät osalliseksi sekä uudet jäsenet että ne, joilla on jo sopimus Turku Energian kanssa. Asiasta annetaan lisäinfoa ja menettelytapaohjeita tulevassa 2x-lehdessä.

Haarlan koulun kanssa on neuvoteltu kotiseuturetken järjestämisestä oppilaille. Koulu on valinnut kolmasluokkalaiset (53 oppilasta) osallistumaan retkeen ja sen pituudeksi esitetään koko koulupäivää. Ideointi tapahtuman sisällöstä on jo aloitettu, mutta käytännön järjestelyistä sovitaan tarkemmin keväällä. Retkeen voidaan liittää myös muita ajankohtaisia tapahtumia.

Ilmoitusasiana todettiin Kakskerranjärven neuvottelukunnalle tehty aloite järven länsipään rehevöitymisen korjaamiseksi. Asian valmistelu etenee kaupungin asianomaiselle organisaatiolle. Kuultiin, että Marielundissa on tarkoitus järjestää perinteiset suvijuhlat elokuussa 2017 yhtenä Suomi 100 v -juhlatapahtumana. Juhlavuonna on hyvä pysähtyä muistelemaan menneitä, myös suvijuhlien alkuperäistä kohdejoukkoa, sotaorpoja. Ilmoitusasioihin kirjattiin myös Satavan sillan yhden lipputangon katkaisu, uusi on tulossa tilalle.

Kokouksen lopuksi käydään aina läpi tapahtumakalenteri, todetaan kokousten välille ajoittuvat tapahtumat – menneiden toteutuminen ja varautuminen edessä oleviin.