Hallituksen kuulumisia, 9.11.2016

Kuukausikokous tuli taas pidettyä ja asioita valmisteltiin jo tulevaa vuosikokoustakin silmällä pitäen. Seuran taloustilanne todettiin hyväksi. Vireillä olevia isoja hankkeita (kaavaekstran laatiminen, Kakskerran tarinan painattaminen ja myllyn kunnostusta) siirtyy ensi vuodelle. Niille varatut eurot säästyvät tältä vuodelta, mikä vaikuttaa merkittävästi tämän vuoden ylijäämän kertymiseen.

Lehden joulunumero on Painolassa taittovaiheessa, kuvia vielä lisätään ja ilmoituksia on tulossa ennakoitu määrä. Lehti tulee tälläkin kertaa omakustanteisena eli ilmoitustulot kattavat paino- ja postituskulut.

Vuosikokous päätettiin pitää Kakskertatalolla 9.2.2017 kello 18. Materiaalin kokoaminen on aloitettu ja toimikunnille annettiin tehtäväksi omalta osaltaan kertoa menneestä vuodesta, laatia suunnitelma tulevasta ja kertoa, mitä se maksaa. Näistä kootaan seuran vastaavat asiakirjat vuosikokouksessa käsiteltäviksi. Myös hallituksen kokoonpanosta keskusteltiin tässä yhteydessä, ovathan puheenjohtajat ja puolet jäsenistä vuosittain erovuorossa.

Marielundissa järjestetään ensi kesänä pitkän tauon jälkeen suvijuhlat, alun perin sotaorvoille ja kaatuneiden omaisille järjestetty tapahtuma. Perinteinen suvijuhla ja myös perinteinen Kakskertapäivämme ajoittuvat liki toisiaan ja ovat pääosin samojen yhdistysten yhteisponnistuksia, joten niiden koordinointi katsottiin tarpeelliseksi. Asiaa valmistellaan eteenpäin.

Saarten kylien ja erillisten kohteiden merkitsemistä yhtäläisillä kylteillä pohdittiin.  Minkälaisia ne olisivat ja mihin niitä ehdotettaisiin sijoitettavaksi, jäi vielä hautumaan.

Ensi vuoden tapahtumakalenterissa on huomattavan paljon tapahtumia, mutta sekaan mahtuu vielä muutamia. Näitä ideoitiin ja valmistelu jatkuu, kunnes vuosikokous ne aikanaan hyväksyy toimintasuunnitelmassa.

Kakskerta-Satavan osayleiskaava ja sen ohessa viemäriosuuskunnan toiminta-alueasia ovat tulossa käsittelyyn. Hallitus päätti päivittää tietonsa ja pyytää audienssia kaavoittajalta. Kun valmistelun viimeisin vaihe on tiedossamme, voidaan taas suunnitella etenemisstrategiaa näissä asioissa.