Kaupunginosaseurojen syystapaaminen, 10.11.2016

Tapaaminen pidettiin järjestäjän, Nummenpakanseuran, kotipesässä Nummen seurakuntakodissa. Kakskertaseurasta paikalla olivat nykyinen puheenjohtaja Jaana Majatie, edellinen puheenjohtaja Markku Kalliomäki ja kummankin kausilla sihteerinä toiminut Jarkko Koskinen.

Järjestävän seuran puheenjohtaja Teppo Hurme avasi kokouksen kertomalla seuran vaiheista ja toiminnasta. Sen jälkeen jaettiin vuoden 2015 toimintakilpailun kunniakirjat. Martinrantaseura voitti tällä kertaa, Kakskertaseura oli toinen. Nämä kaksi ovat jakaneet ensimmäiset sijat vuorotellen jo pitemmän aikaa, minkä vuoksi Turkuseura päätti lopettaa kisailun nykyisellä konseptilla. Uutta on kehitteillä, mutta yksityiskohdat ovat vielä auki. Kevättapaamisessa Runosmäkiseuran vieraana kuullaan tästä enemmän.

Teppo Hurme avaamassa tilaisuutta

Jaana Majatie vastaanottaa toimintakilpailun kunniakirjaa, luovuttajana kaupunginosaseurojen toimintaa vetävä Heikki Lehtonen

Illan esitelmän piti Markku Luoto Nummenpakan kaupunginosan historiasta. 1300-luvulta aloitettiin ja nykypäivään päädyttiin. Esille tulivat merkittävät rakennuskohteet, etunenässä kirkko ja hautausmaan mausoleumit, maanomistusvaiheet, väestömäärän kehitys, elinkeinoelämä ja kaupunginosan aluerajaus. Erittäin mielenkiintoinen alustus, mikä herätti myös keskustelua ja kysymyksiä, olihan paikalla kotiseutuhistoriaan paneutuneita edustajia eri seuroista.