Turun Piha 2016 -kilpailu, 8.12.2016

Turun 2016 Pihakilpailussa palkintoja Kakskertaseuran alueelle

Turkuseuran, TPK:n, Turun Yrittäjien, Kiinteistöliitto Varsinais-Suomen ja Turun kaupungin yhteistyössä järjestämän pihakilpailun palkintojen ja huomionosoitusten jaossa Raatihuoneella Suurtorilla 8.12. Kakskertaseuran alueraadin ehdotukset kilpailuun saivat paljon kiitosta. Raati kävi läpi koko kaupungin alueella kuuteen sarjaan ehdotetut 59 pihaa. Loistavia pihoja joka puolella kaupunkia, myös Kakskerrassa!

Loma-asuntosarjassa 1. palkinnon saaneen Jorma Immosen hienosti vaalima 50-luvun mökkiympäristö järven rannalla oli juuri sellainen paikka, jota palkintoraati piti loma-asumisen helmenä, sopivasti tekemistä, mutta ennen kaikkea, kokonaisuus on ympäristö, jossa latautua ja saada voimia arjen sujumiseen.

Julkisyhteisösarjassa Brinkhallin kartanoa hallinnoiva Suomen Kulttuuriperinnön Säätiö sai Kunniamaininnan ja kovasti kiitosta tämän arvokkaan kokonaisuuden määrätietoisesta ja suunnitelmallisesta kunnostamisesta. Edessä on vielä vuosien työ, mutta hyvin on edetty ja mikä tärkeintä, kokonaisuus ympäristöineen on avoinna meille kaikille nautittavaksi.

Brinkhallin uimahuone

Brinkhallin päärakennus puutarhasta katsottuna

Omakotisarjassa Sanna ja Jari Rantalan komea pihakokonaisuus sai tässä kovan sarjan kisassa hienosti 3. palkinnon. Raati arvosti erityisesti ympäristön monipuolisuutta ja erinomaisen hyvää hoitoa, vehreyttä ja viljelyä, toiminta-alueita lapsille ja se lähikesämökki siellä kalliolla, tuo musta moderni kota! Palkintoraati oli myyty tästä "paikan hengen" oivalluksesta.

Rentoutumiskeidas, kota!

Rantaloiden komea pihakokonaisuus sai vielä kruununa palkinnolleen myös Turun Sanomien järjestämän yleisöäänestyksen selkeän voiton!

Onnittelut vielä kaikille huomiota saaneille, kyllä Kakskerrassa osataan...

( kirjannut palkintoraadin jäsen Ritva Nummiora)

Kaikkiin kilpailussa mukana olleisiin kohteisiin voit tutustua YLE:n sivustoilla linkeistä

http://yle.fi/uutiset/3-9189139: ehdokkaat