Hallituksen kuulumisia, 14.12.2016

Vuosi on päättymässä ja hallituskin piti vuoden viimeisen kokouksensa, tällä kertaa Brinkhallissa. Kokousta edelsi seurakunnan, partiolaisten ja Brinkhallin ystävien yhdessä järjestämä metsäkirkko. Sen jälkeen kokoustettiin, kuitenkin niin, että ennen varsinaista kokousta nautittiin perinteinen joulupuuro ja kahvit.

Kokous käsitteli seuran tulevan vuosikokouksen valmistelutilannetta. Vuosikokous pidetään 11.2.2017, mutta tammikuussa hallitus ehtii vielä viimeistelemään ja hyväksymään vuosikokoukselle esitettävät kertomukset ja suunnitelmat.

Kakskertatalon tilavuokriin hyväksyttiin pieni tarkistus. Ensi vuonna kertakäyttö erilaisiin kokouksiin tai juhliin on 35 €, koko vuorokauden varaus 60 €. Säännöllisiä viikkovarauksia käyttäville, kuten Tiistaikerholle, hinnat säilyvät entisillään.  Hinnat ovat edelleen todella edullisia ja toivottavaa onkin, että eri yhteisöt, tiekunnat jne. käyttäisivät taloa kokouksiinsa. Tuloilla katetaan välttämättömiä käyttökustannuksia.

2x-lehti ilmestyi sovitun aikataulun mukaisesti ja jälleen ilmoitustulot kattoivat painatus- ja postituskustannukset. Tästä suurkiitos sekä tekstien kirjoittajille että ilmoituksia hankkineille!

Hallituksen työvaliokunta oli käynyt kaavoittajan juttusilla ja toi terveiset keskustelusta. Osayleiskaavan valmistelu on nytkähtänyt uudelleen liikkeelle. Kaupunginhallitus ja ao. lautakunta käsittelevät asiaa tammikuussa iltakouluissaan ja tulossa on myös asukkaiden kuulemistilaisuus. Kun yksityiskohdat selviävät, niistä tiedotetaan erikseen.

Hallituksen kuukausikokousten välillä todettiin pidetyksi 14 erilaista tapahtumaa. Osa oli laajalle yleisölle tarkoitettuja, osassa seuralla oli vain edustus tapahtumassa. Paljossa ollaan mukana.

Lyhyt keskustelu käytiin myös Kakskerran kirkon akustiikasta ja mahdollisesta tarpeesta äänentoistolaitteiden hankintaan. Toistaiseksi ei nähty tarvetta tehdä asiassa aloitetta seurakunnalle.