Vuosikokous, 9.2.2017

Kakskertaseuran vuosikokous pidettiin 9.2.2017 Kakskertatalolla, esillä sääntömääräiset asiat. Käsiteltävät asiat sisältyivät 32-sivuiseen kokouskutsuvihkoseen, mikä oli toimitettu hyvissä ajoin jäsenistölle. Kokous käsitteli omalta osaltaan myös Kakskertatalon vastaavat vuosikokousasiat, Partiolippukunta Kakskerran Kaksoispiste käsittelee ne vielä omassa kokouksessaan yhteistyösopimuksen mukaisesti.

Kokouksen avasi puheenjohtajamme Jaana Majatie. Avauspuheessaan hän kertoi kaupungissa vireillä olevasta positiivisesta ilmapiiristä, pyrkimyksestä luoda viihtyisiä asuinalueita, joissa on hyvä asua ja olla, sekä kaupunginosayhteisöjen kanssa tehtävistä kumppanuussopimuksista näihin tavoitteisiin pääsemiseksi. Vuosikokouksen puheenjohtajaksi avauksen jälkeen valittu Markku Monnonen lisäsi näihin positiivisiin näkemyksiin kokouspäivänä julkistetun tiedon Elinkeinoelämän Keskusliiton teettämästä kuntarankingtutkimuksesta, missä Turun seutu oli valittu Suomen toiseksi vetovoimaisimmaksi alueeksi.  Eli hyvällä tiellä ollaan.

Kokous järjestäytyi Markku Monnosen johdolla – sihteeriksi kutsuttiin vanhan tavan mukaan seuran sihteeri, jona toimii Jarkko Koskinen. Pöytäkirjan tarkastajiksi valittiin Markku Kalliomäki ja Pertti Lindholm, päättäjiä paikalla oli yhteensä 21 jäsentä. Ja yksimielisiä olivat kaikkien asiakohtien kohdalla.

TOIMINTAKERTOMUS, TILINPÄÄTÖS, TOIMINTASUUNNITELMA JA TALOUSARVIO

Seuran puheenjohtaja Jaana Majatie esitteli sekä menneen vuoden tekemiset ja saavutukset että tämän vuoden suunnitelmat. Kaikki edellisenä vuonna asetetut ja seuran päätösvallassa olleet tavoitteet saavutettiin. Kaupungin hallintokäsittelyssä oleviin asioihin pyrittiin oikea-aikaisesti vaikuttamaan, mutta isojen asioiden valmistelun on tapana pitkittyä. Näin nytkin. Meidän kaikkien kannalta merkittäviä asioita, kuten saarten kaavoitus, jätevesijärjestelmän vaikutusalue ja koulun rakentaminen, jäi vielä ratkaisematta. Edunvalvontaa jatketaan kuluvana vuonna.

Puheenjohtaja Markku Monnonen ja sihteeri Jarkko Koskinen kuuntelevat Jaana Majatien esittelemää toimintakertomusta

Rahastonhoitaja Jarkko Koskinen selvitti tilinpäätöstä ja tälle vuodelle tehtyä talousarviota. Summatasolla olevia lukuja hieman avattiin ja merkittävät poikkeamat aikaisempaan perusteltiin. Seuran vakavaraisuus on hyvä, ulkoista rahoitusta on saatu kiitettävästi ja uusia hakemuksia on vireillä. Uusia tavoitteita voitiin jälleen asettaa silläkin riskillä, ettei haettuja avustuksia saadakaan. Toimintasuunnitelmassa on runsaasti jäsenten viihtyvyyteen ja yhteisöjen väliseen kanssakäymiseen liittyviä tapahtumia. Suunnitelmat voitiin hyväksyä jäsenmaksuja korottamatta.

Toiminnantarkastajana Raimo Lehtinen kävi läpi tarkastuskertomuksen, missä todettiin asioiden olevan kunnossa ja vastuuvapaus tilivelvollisille voitiin antaa.

Päättäjät, seuran jäsenet, kuuntelevat annettuja selvityksiä

HENKILÖVALINNAT

Seuran puheenjohtajana jatkaa Jaana Majatie ja varapuheenjohtajana Seppo Muurinen. Hallitukseen tuli uutena jäsenenä Kalevi Ruponen hallitustyöskentelyn jättäneen Matti Löyttyniemen tilalle. Muut erovuorossa olleet jatkoivat uudelle toimikaudelle. Hallituksen kokoonpano löytyy näiltä kotisivuilta.

Tilin-/toiminnantarkastajina jatkavat Kalle Laaksonen ja Raimo Lehtinen sekä heidän varamiehenään Markku Kalliomäki.

KAKSKERTATALO

Kakskertatalon vuosikokousasiat käytiin läpi Outi Kaupin esittelemänä ja hyväksyttiin yksimielisesti. Asiat valmistellaan Kakskertaseuran ja Partiolippukunta Kakskerran Kaksoispisteen yhteisessä talotoimikunnassa, joka tilivelvollisena sai vastuuvapauden tarkastetulta tilikaudelta.