Missiotreffit Hennalassa, 5.3.2017

Loistavassa ulkoilusäässä pidettiin taas keväiset missiotreffit Hennalassa. Tapahtuma veti runsaasti väkeä, ja mikä ilahduttavinta, lapsiperheitä. Lapsia vilisti ympäri mäkeä joka rastilla ja hauskaa tuntui olevan. Rakenneltiin linnunpönttöjä, taputeltiin näytille tuotuja koiria, luudittiin luudalla palloa, ihasteltiin paloautoa, paistettiin tikkupullaa ja käristettiin makkaraa. Sisälle taloonkin pääsi tutustumaan ja osallistumaan arpajaisiin ja yhteisvastuukeräykseen.

Järjestelyistä vastasi Martinseurakunta, mukana paikallisia yhdistyksiä: Kakskerran Erä, Kakskerran Kaksoispiste, Kakskerran Nuorisoseura, Kakskerran VPK, Kakskertaseura ja Taikatassut.

Seurakunnan puolesta Liisa Kuusela avasi tilaisuuden, kiitti järjestelyistä ja paikalle tulleita. Myös yläkertaa kiitettiin sanoin ja lauluin, unohtamatta kaunista säätä.

Tästä se alkoi, Liisa avaa tilaisuuden ja esilaulajat ilmoittautuvat

Juhlimisen aihettakin löytyi – Erän toiminta saarilla täyttää juhlalliset 50 vuotta. Onnittelulaulu laulettiin porukalla ja Erä kiitti tarjoamalla erinomaista peurakeittoa kenttätykistään.

Tässä nautitaan auringosta ja soppatykistä saatua keittoa

Tulilla paistettiin makkaraa ja tikkupullaa, Kakskertaseura tarjosi kyytipojaksi kahvia ja mehua

Linnunpönttöjen teko

Paloauton sisältä löytyy melkoinen arsenaali erilaisia työkaluja