Hallituksen kuulumisia, 9.3.2017

Moninaisten päällekkäisyyksien, mm. kaavainfotilaisuuden, vuoksi uuden hallituksen järjestäytymiskokous päästiin pitämään vasta maaliskuun puolella. Ja paljon oli asioita ratkottavana.

Ensimmäisenä katsottiin jäsentilannetta. Uusia liittyi paljon, 10 kpl, mutta joitakin poistui ja muutoksia jäsenasemaan hyväksyttiin. Nettomuutos oli 4 jäsentä lisää seuralle. Tilanne on vastaavanlainen aina vuoden alussa, kun jäsenmaksulaput lähetetään. Silloin tilanne päivittyy, ilmoitetaan vuoden aikana edesmenneet ja muualle muuttaneet.

Itse järjestäytymiseen lähdettiin toteamalla vuosikokouksen hyväksymä hallituksen kokoonpano. Puheenjohtajat jatkavat ja vain yksi muutos kokoonpanoon tuli, Kalevi Ruponen toivotettiin tervetulleeksi päättämään seuran asioista. Samalla todettiin sääntöjen pykälän täyttyneen siltä osin, että myös mökkiläiset ovat edustettuina hallituksessa, kymmenestä jäsenestä seitsemän on saarten kanta-asukkaita, muut ovat muualta.

Sitten kutsuttiin toimihenkilöt ja päätettiin valio- ja toimikunnista. Sihteerinä ja rahastonhoitajana jatkaa entinen, Jarkko Koskinen, ja avustavat työryhmät sovittiin myös entisiksi. Myös niiden vetäjät ja ryhmiin kuuluvat jäsenet hyväksyttiin.

Kakskertaseura on edustettuna useissa yhteistyöelimissä, kuten Turkuseurassa, Turun Pientalojen Keskusjärjestössä, Kakskerranjärven neuvottelukunnassa, Kakskertapäivä-työryhmässä ja monessa muussakin. Näihinkin edustajat nimettiin.

Hallitus hyväksyi oman työsuunnitelmansa ja kevään kokousajat päättäen samalla, että nyt ei olla mukana järjestämässä kaupunginosaviikkoa. Tässä kohtaa vedetään henkeä ja keskitytään omiin muihin tapahtumiin, niitähän on tarjolla melkoinen määrä tapahtumakalenterissamme. Sekin siinä samalla päivitettiin. Uutena päätettiin hakea teatterikorkeakoulun tarjoamaa mahdollisuutta olla mukana Suomen 100-vuotisjuhlallisuuksiin kuuluvassa iltamakiertueessa. Jos pääsemme mukaan, on syksyllä odotettavissa vanhan mallin mukainen iltamailta tansseineen. Ilman kuluja seuralle.

Kotiseutuliitto järjestää kotiseutulehtikilpailun vuonna 2017. Kilpailusarjoja on kolme, joista yksi on 1-2 kertaa vuodessa ilmestyvien lehtien sarja, mihin päätimme osallistua viime vuoden 2x-lehden numeroilla.

Lisäasioina käsiteltiin vielä Kotiseutuliiton järjestämää seminaaria ja aluekokousta sekä Turkuseuran vuosikokousta. Näihinkin osallistutaan. Päätettiin myös pyrkiä vaikuttamaan kaavan valmisteluun johtohenkilöitä tapaamalla. Facebookin osallistumista selvitetään ja tulevaa linnan varjojuhlaa koskeva alustava suunnitelma hyväksyttiin jatkovalmistelun pohjaksi.