Hallituksen kuulumisia, 6.4.2017

Sekä keväällä että meillä hallituksessa alkaa olla kiirettä. Asioita tapahtuu ja mukana pitäisi pysyä.

Seuraava 2x-lehti on valmisteilla, tavoitteena on saada se postiluukkuihin toukokuun loppuun mennessä. Artikkelit kirjoittajineen on selvillä. Lehden yhdeksi osaksi tulee kaavoitukseen keskittyvä osio. Tämän kaavaekstrankin kirjoittajat on sovittu, yhtä vielä kaipaillaan. Myös lehden ilmoitushankinta on aloitettu, vanhoilla taksoilla mennään ja ilmoituksia odotellaan saatavan edelleen niin, että ne kattavat toimituskustannukset. Tosin kaupunki on luvannut osallistua talkoisiin kaavaekstran osalta.

Kakskerran käräjät toteutetaan osana Marielundin Suvipäivää 13.8.. Käräjäteema ja -puhuja olivat keskusteltavina ja keskustelua jatketaan seuraavassa kokouksessa. Aikaa vielä on.

Menneistä seuran järjestämistä tapahtumista raportoitiin ja tulevia suunnitelmia käytiin läpi. Kevään ja kesän tapahtumat löytyvät näiltä kotisivuilta joko uutisina toteutuneista tai tapahtuma-arkistosta tulevia odotellen.

Kakskerran tarina -hanke etenee. Viimeisin versio on tulossa oikoluettavaksi ja painokuntoon se pitäisi saada siten, että se voitaisiin julkistaa kesän suvipäivillä.

Seudullinen jätehuolto on taas tapetilla. Vireillä on lähikuntien jätteenkuljetuksen siirtäminen keskitetysti kuntien hoitamaksi. Mahdolliset muistutukset ja mielipiteet asiassa tulee antaa 28.4. mennessä L-S:n jätehuoltolautakunnalle. Kakskertaseura ottaa asiaan kantaa, valmistelun hoitaa asumis- ja ympäristötoimikuntamme.

Kakskertaseuran siirtyminen facebook-aikakauteen oli myös esillä. Asiaa valmistellaan satavakakskerran fb-sivuja ylläpitävien kanssa.

Kakskertaseura on entisen itsenäisen Kakskerran kunnan asukkaiden kotiseutuyhdistykseksi perustama yhdistys. Nimi painottaa Kakskerran saarta ja monet etenkin Satavan saaren asukkaat kokevat sen rajoitteeksi. Asian selkiyttämiseksi katsottiin tarpeelliseksi aloittaa keskustelu asukkaiden kanssa.