Hallituksen kuulumisia, 11.5.2017

Hallitus otti uusia askelia kohti nykyaikaa – tapahtumista ja toiminnoista ruvetaan kertomaan myös facebookissa. Ihan omaa sivustoa ei perusteta, mutta ollaan mukana satavakakskerta-nimellä kulkevassa fb:ssa. Sivuston ylläpitäjä Hanna Mujunen kävi kertomassa mahdollisuuksista. Toki ensi askelia siellä on jo otettukin. Muutamia tapahtumia on markkinoitu sivustolla, ylläpitäjänä meiltä on Kalevi Ruponen. Maailma muuttuu ja fb:kin alkaa olla jo poistuvaa järjestelmää, mutta seurataan mukana.

2x-lehden kesänumero on tekeillä. Juttuja on kirjoiteltu, kuvia otettu ja toimitustyö on käynnistynyt. Lehden pitäisi ilmestyä kesäkuun alkuun mennessä. Lehti tulee sisältämään myös kaavoitusta käsittelevän osan. Satava-Kakskerran osayleiskaava on vuosien taiston jälkeen lopultakin edennyt, kaupunginhallituksen päätös siitä on taas olemassa. Kaavaluonnos ja muutama kommenttikirjoitus siitä esitellään lehdessä varautumisena asukkaiden kuulemismenettelyyn, jonka takarajana on kesäkuun 13. päivä. Lehti jaetaan ilmaisjakeluna saarten talouksiin, kaupungin taloudellisella tuella.

Kesän suurtapahtumaa, Marielundin Suvipäivää, työstetään omassa työryhmässä. Vetovastuussa on Kakskerran Kaksoispiste, mutta partiolaisia auttavat saarten muut yhdistykset, perinteen mukaan kaikki tehdään yhteistyössä. Tapahtumaan sisältyy myös Kakskertapäivä perinteisine osineen, Kakskerran käräjät ja Vuoden Kakskertalaisen nimeäminen.  Ohjelmaa viimeistellään, elokuun 13. päivä se toteutetaan ja saarelaisten lippusalkoihin toivotaan silloin liputusta juhlan kunniaksi.

Tapahtumakalenteriin on kerääntynyt suuri joukko tapahtumia. Hallituksen kokousten välillä tapahtuneet kirjattiin tiedoksi ja tulevia suunnitellaan. Tulossa ovat mm. Kaatuneitten muistopäivän tilaisuus 21.5. Kakskerran kirkolla, heti sen jälkeen tapahtuva opastettu kotiseuturetki Kakskertaan, 22.5. järjestetään Haarlan 3. luokkalaisille tutustumisretki kotiseudulleen, härkämäkiseuralaiset tulevat tutustumaan saariimme 24.5. ja neulomakerho aloittaa kesäkautensa laitureilla 6.6., ensimmäinen kokoontumispaikka Brinkhallin laituri. Muutakin on ohjelmassa, seuraa kotisivujamme.