Hallituksen kuulumisia, 7.6.2017

Hallitus piti kevätkauden viimeisen kokouksensa ja pääsi kesälaitumille – tosin vain kokousten osalta. Monen näköisiä asiakirjoja tehdään ja tapahtumia järjestetään läpi suven.

Kakskerran käräjät on saatu pakettiin sopimalla käräjäpuhujaksi Olli A. Manni ja valitsemalla Vuoden Kakskertalainen, nimi julkistetaan Kakskertapäivän osiossa Marielundin Suvipäivän yhteydessä 13.8.2017.

Kotiseutuliitto on patistanut yhdistyksiä palkitsemaan kotiseututyössä ansioituneita jäseniään. Nimiä löytyi, mutta asiaan palataan tarkemmin elokuun kokouksessa.

Satava-Kakskerta osayleiskaavaluonnoksesta on valmisteltu seuran lausuntoa, luonnoksen kokosi Ritva Nummiora, ja hyvää työtä tekikin. Vähäisin lisäyksin lausunto viimeistellään lähetettäväksi, minkä jälkeen se julkaistaan myös näillä kotisivuilla.

Hirvensalopäiviä valmisteleva toimikunta haastaa Kakskertaseuran leikkimieliseen golf-kisaan Hirvensalopäiville 5.9.. Asiaa valmistellaan haasteen vastaanottamista varten.

FLÖR Kukka & Puutarha lahjoitti Turkuseuralle 19 kpl rauduskoivuja luovutettavaksi eteenpäin jokaiselle turkulaiselle kaupunginosaseuralle. Luovutus tapahtui 31.5. ja tarkoituksena on istuttaa ne seurojen päättämille kasvupaikoille. Kakskertaseura kävi hakemassa pois omansa ja hoitaa sen istuttamisen sopivalle paikalle.

Seuran omistamasta myllystä päätettiin tehdä esittely seuran kotisivuille. Myös myllyn kunnostus on edennyt, yleisö-wc asennetaan vielä kesäkuussa ja elokuussa keitetään punamaalia ja maalataan myllyä talkoilla.

Kakskerran tarina -hanke on oikoluettavana ennen painattamista, tarjous on pyydetty ja valmiiksi yritetään saada ennen Marielundin Suvipäivää, missä se esiteltäisiin.

Kauris- ja hirvikolarit ovat lisääntyneet saarilla huolestuttavasti. ELY-keskus on lopultakin luvannut teettää hirvivaroituskyltin Hirvensalon sillanpieleen betonisten meluvalliseinäkkeiden yhteyteen.

Turun päivänä 17.9.2017 Turkuseuran kokoussali Möötissä järjestetään tilaisuus, missä yhdistykset voivat esitellä omaa toimintaansa. Meiltäkin lähtee iskuryhmä valistamaan kansaa.

Kokouksen esityslistan lopussa luodaan perinteisesti katsaus edellisen kokouksen jälkeen toteutuneisiin tapahtumiin ja listataan edessä olevat ennen seuraavaa kokousta. Menneitä oli tusina, 12, ja tulevia 10 tai 12 riippuen kokouksen ajankohdasta, mikä on vielä täsmentymättä. Jokaista joku järjestää ja kaikkiin moni osallistuu, joten aktiivista toimintaa Kakskertaseuralla riittää.