Myllyjuhla ja elotulet, 26.8.2017

Puolipilvisessä ja tuulisessa säässä kokoontui runsaat 30 osallistujaa Nikkilän kylän myllymäelle viettämään myllyhenkistä iltapäivää. Ohjelmassa oli seuran puheenjohtajan Jaana Majatien avaussanojen lisäksi selvitys myllyn kunnostusprojektista, tällä kertaa asiasta kertoi seuran sihteeri Jarkko Koskinen projektin päävetäjän Raimo Västinsalon ollessa ulkomailla, ja yhteislaulua Juha Simolan tahdittamana. Ja välissä juotiin tietenkin kahvit, ja kuten yleensäkin, Piia Kramsun järjestämänä. Penkit ja pöydät tapahtumaa varten hoiti paikalle Sakari Itähaarla.

Jaana toi avauspuheessaan esille myös päivän toisen erityisluonteen, Suomen luonnon päivän. Oli kaksi syytä liputtaa sillat juhlaliputuksella.

Jaana avaamassa tilaisuutta

Yhteislaululle jäi paljon aikaa. Laulut aloitettiin tilaisuuteen sopivalla laululla ”Vanhan myllyn taru” ja päätettiin puheiden ja kahvitusten jälkeen niin ikään sopivalla kappaleella ”Ystävän laulu”, ystävyyttä ja yhteishenkeä tästä porukasta löytyy!

Juha Simola laulaa vanhan myllyn tarinaa

Jarkko välittää Ramin terveiset korjaushankkeesta

Pienempää juhlaväkeä, sisko opastaa pikkuveljeä järjestelmäkameran käytössä

Illalla syttyivät tulet saarten rannoilla kesäkauden päättymisen merkiksi. Perinteen mukaan myös Satavan sillalle tuotiin tulet, 20 tulipataa reunusti ajokaistoja.