Merelliset missiotreffit, 27.8.2017

Missiotreffit merellä suuntasi tänä vuonna Hirvensalon meriasemalta Kuusiston linnanraunioille. Vesibussi Janitan kyyti oli tasainen ja niinpä joimme kahvit jo menomatkalla. Liisa Kuusela toivotti kaikki tervetulleiksi Martin seurakunnan ja Kakskertaseuran yhteiselle retkelle.

Saapuminen Kuusistoon

Perillä meitä odotti opas Tuukka Alhonen viidennen polven kuusistolainen. Hän kertoi paikan historiaa aina 1200-luvulta alkaen tähän päivään asti.

Opas tarinoi taustanaan jylhät rauniot

Kiersimme linnan oppaan johdolla ja saimme huomata, että linnan pihalla oli paljon pikku prinsessoja ja prinssejä. Siellä oli lasten tapahtuma samaan aikaan ja ohjelmassa oli teatteria, ratsastusta keppihevosella ja joku temppurata. Lisäksi paikalla oli pieni buffetti, josta osa osti evästä ja osa käveli Kuusiston kartanolle kahville. Aika kului kovin nopeasti ja pian jo oli kiiruhdettava takaisin vesibussille. Paluumatkalla jälleen ihastelimme ja myös kauhistelimme millaisiksi saariston rannat on rakennettu. Kulhon saaren kohdalla vilkutimme seuran sihteerille ja kohta olimmekin takaisin Hirvensalossa. Liisa kiitteli kaikkia mukana olleita ja toivoi, että olimme virkistyneet matkalla, mutta tuntui, että meri-ilma oli tehnyt tehtävänsä ja kroppa kaipasi päiväunia. Ihana päivä yhdessä aalloilla!

Korkealta näkee kauas

Ja ylhäältä alas

Kuusiston kartanoa sisältä ja pihalta

Teksti ja kuvat Piia Kramsu ja Pia Arasola