Hallituksen kuulumisia, 27.9.2017

Syyskuun kuukausikokouksessa uusia jäseniä hyväksyttiin viisi. Muita muutoksia jäsenrekisteriin ei tullut.

2x-lehden joulunumeron valmistelu on hyvässä vauhdissa. Lehteen tulevista artikkeleista ja niiden kirjoittajista on sovittu. Ilmoitushankinta on aloitettu ja tässä asiassa myös muutkin jäsenemme voisivat auttaa - jos sinulla on suhteita yrityksiin tai muita mahdollisuuksia hankkia mainoksia, ota yhteyttä Kalevi Ruposeen (kalevi.ruponen@gmail.com, 040 593 3362). Häneltä saat ilmoitussopimuksen ja menettelyohjeet, tai ilmoita mainoksen antava yritys ja yhteystiedot hänelle, me hoidamme lopun.

Varsinais-Suomen liitto kutsuu alueen järjestöjä tiekarttatyöhön, mikä on osa Varsinais-Suomen maakuntastrategia- ja kumppanuusfoorumityötä. Myös Turkuseuralla on vireillä vastaavanlainen kaupunginosia koskeva kumppanuusfoorumihanke, meillä se merkitsee Hirvensalo-Kakskerta-Satava -aluetta. Kumpikin on valmisteilla ja molempiin osallistutaan tarvittaessa.

Turkuseura täyttää 60 v ja juhlii sitä 24.10. Konserttitalolla. Tilaisuus on avoin kaikille kaupunkilaisille. Ilmoittautumisohjeet löytyvät täältä kotisivuiltamme Tapahtumat-valikosta. Kakskertaseura lähettää tilaisuuteen edustajansa.

Ravustamisesta Kakskerranjärvessä on syntynyt iso riita, ammattimaisen ja kotitarvepyynnin välisestä suhteesta. Pelkistetysti asian voisi kuvata niin, että jotkut pyydystävät ja rahastavat toisten istuttamia ja maksamia rapukantoja. Pyyntikausi on nyt lopuillaan, mutta tulevaa kautta varten osakaskunnat kootaan keskustelemaan ja sopimaan pelisäännöistä.

Moni asia jäi vielä valmisteluun, mutta uutena asiana pyritään saarelaisia tutustuttamaan kotiseutuunsa järjestämällä kävelyretki Satavassa, aika on 29.10. klo 12-15 ja lähtö Seuraintalolta. Tästä tiedotetaan vielä lisää sekä kotisivuilla että sähköpostilla.

Hirvieläinten metsästyskausi alkaa ja Kakskerran Erä on vahvasti mukana. Kauris- ja peurakannat ovat lisääntyneet, kaikilla on ikäviä kokemuksia puutarhoissa tapahtuneista tuhoista, mutta eläinten aiheuttamat liikennetapaturmat ovat sentään pysyneet maltillisina. Hirvien ja peurojen kaadoille on olemassa kiintiöt, mutta kauriita ei tarvitse laskea, kanta voimistuu enemmän kuin ehditään ampua.

Kakskerran tarina -nimellä kulkeneen kirjan sidonta epäonnistui. Siitä on nyt otettu uusi painos, mikä jaetaan jäsenjakeluna kaikille talouksille. Ensi viikolla sen pitäisi kolahtaa postilaatikkoihin.