Hallituksen kuulumisia, 11.12.2017

Hallitus piti vuoden viimeisen kokouksensa, nyt Marielundissa. Paikka valikoitui siksi, että Partiolippukunta Kakskerran Kaksoispiste piti siellä joulujuhlaansa ja tarjolla oli yhteinen joulupuuro. Puuro on perinne hallituksemme toiminnassa.

Asioitakin toki oli. Uusia jäseniä hyväksyttiin ja kuluvan vuoden taloutta tarkasteltiin ennakoiden tilinpäätöstä. Vuosikokous on pian edessä ja siihen tulevat asiat puhuttivat myös. Henkilövalinnat ovat aina kiinnostavia ja onneksi jatkuvuutta löytyy. Asiaa keskusteltiin myös siltä kantilta, että ennen pitkää on löydettävä uusia voimia jatkamaan nykyisten toimijoiden tehtäviä, kukaan meistä ei ole ikuinen ja toisaalta uusia ajatuksia toiminnan kehittämiseksi tarvitaan.

Saarten liikennejärjestelyistä on tehty aloite kaupungin virkamiehille. Turvallisuus ja joustava liikkuminen koskettavat meitä kaikkia saarilla asuvia. Järven rehevöitymisestä kannetaan huolta, ulkoilureittejä pohditaan ja kaavoitus mietityttää – näihin palataan vielä myöhemmin.

Oma Kakskertatalomme on taas esillä. Kaupunkia kauhistuttaa vuokrajärjestelymme, pääsemme liian halvalla, ja toisaalta yläkerrassa pitää tehdä remonttia vuokralaisen poistuttua. Näistä on neuvoteltu ja yhteisymmärrykseen ollaan pääosin päästy. Partiolaiset ovat kuvioissa mukana toisena päävuokralaisena ja yhteinen talotoimikuntamme junailee talon asioita.

Kakskerran kirkon tekniikka huolestuttaa. Kirkkosalin kello seisoo eikä pappi tiedä, milloin pitäisi aloittaa. Ja urut soivat epävireisesti, huoltoa tarvitaan. Näistä tehtiin korjausaloite seurakunnalle.