Hallituksen kuulumisia, 10.1.2018

Vuoden ensimmäinen kokous käsittelee lähinnä tilinpäätöksen ja muut vuosikokousasiat. Sama tehdään sekä Kakskertaseuran että Kakskertatalon osalta. Asiat käsiteltiin ja hyväksyttiin hyvässä yhteisymmärryksessä pienin tarkennuksin tapahtumakalenteriin. Tilinpäätös osoittaa noin -2.800 € alijäämää, mutta se lähes puolittui siitä, mitä talousarvioon edellisessä vuosikokouksessa hyväksyttiin. Merkittävin peruste alijäämälle on Kakskerran tarina -kirjan tekeminen omana rahoituksena ja jakaminen ilmaiseksi kaikkiin jäsentalouksiin. Alkaneelle vuodelle arvioidaan reilu positiivinen tulos, vaikka jäsenmaksut pidetään ennallaan.

Tavoitteena on tehdä vuosikokousta varten samanlainen vihkonen kuin muutamana aikaisempanakin vuonna on tehty. Siinä esitetään kompaktisti mennyt ja tuleva toiminta ja niiden edellyttämä rahoitus. Mukaan lukien Kakskertatalon vastaavat asiat.

Jäsenasioiden lisäksi listalla oli myös vaihemaakuntakaavaa koskeva mahdollisen muistutuksen tekeminen. Tämä asia on vielä valmistelussa, mutta tulee kuntoon määräaikaan 26.1.2018 mennessä.

Lisäksi haluttiin aloittaa keskustelu Kakskertaseuran nimen mahdollisesta muuttamisesta. Se esitetään vuosikokoukselle siten, että vuosikokous velvoittaa hallituksen työstämään asiaa ja tuomaan se seuraavan vuosikokouksen vuonna 2019 päätettäväksi.