Hallituksen kuulumisia, 11.6.2018

Kesä tuli, mutta kasvustoa elvyttävää sadetta vielä odotellaan. Kaipa sekin sieltä tulee, toivottavasti kohtuullisena.

Hallitus sentään jaksaa vielä työskennellä ja hoitaa näitä yhteisiä asioitamme. Paljon oli asioita käsiteltävänä, mutta eteenpäin päästiin. Alkurutiinien jälkeen tarkasteltiin talouden puolivuotiskatsausta. Ylimääräisiä menoeriä hyväksyttiin, mutta kokonaisuus on silti hallinnassa, vakaalla pohjalla ollaan.

Kakskertapäivä lähestyy kovaa vauhtia. Kun Juhannus on mennyt, hoidetaan vielä viimeistelyt, ja sitten ollaankin jo h-hetkessä. 2x-lehdessä ja kotisivuilla on asiasta lyhyt ilmoitus. Kakskertaseuran osuutena olevat käräjät ovat jo kuosissa, buffetti ja arpajaiset ovat niin ikään hanskassa. Ja päivän kunniaksi nostetaan liput salkoihin!

Kakskertaseuran nimiasiasta sovittiin, että sitä käsitellään kaikissa kokouksissa. Niin nytkin. Käytiin laaja keskustelu ja pohdittiin nimen synnyttämiä mielikuvia. Asia etenee omalla painollaan.

EU:ssa on keskusteltu tietosuojasta ja täällä kotosuomessa kaikki ovat varpaillaan. Mitään velvoitteita sieltä ei tullut, mutta toisaalta oma lainsäädäntömmekin velvoittaa rekisterien pitäjiltä toimenpiteitä, on velvoittanut jo monta vuotta sitten. Oman jäsenrekisterimme rekisteriseloste on jo vuodelta 2012, mutta nyt sitä päivitettiin tietosuojaselosteeksi lisäämällä siihen jäsenten oikeuksia tietojensa tarkistamiseen ja korjaamiseen. Seloste hyväksyttiin ja se pannaan kotisivuille nähtäväksi, sääntöjemme rinnalle.

Kakskertaseura julkaisee oman kalenterin ensi vuodeksi. Ajoissa ollaan liikkeellä, sillä kalenterin on tarkoitus valmistua niin, että sitä voidaan markkinoida ja myydä jo Kakskertapäivillä. Tule hakemaan omasi ja ennakoi samalla mukava joululahja tutullesi, kerrankin ajoissa.

Kakskerta-Satavan vesiosuuskunnan toiminta-aluehakemus on kuulutettu nähtäväksi. Mahdolliset mielipiteet asiassa tulee esittää nähtävilläoloajan kuluessa, viimeistään 29.6.2018. Kakskertaseurakin tulee ottamaan asiaan kantaa ja siitä kuullaan myöhemmin.

Elotulien näkymättömyyteen Satavan sillalla on kiinnitetty huomiota ja tähän on tulossa parannusta. Kun elojuhlat on Nikkilän myllyllä juhlittu, mennään illalla sytyttämään tulet sekä sillalle että omille rannoille.

Vielä käytiin läpi listaus hallituksen kokousten väliin sijoittuneista menneistä ja tulevista tapahtumista ennen kuin puheenjohtaja pääsi toivottamaan kaikille hyvää kesää. Mutta, nähdään tulevissa tapahtumissa!